В АТ «Державна продовольчо-зернова корпорація» фіксують суттєві порушення в усіх сферах діяльності за період з листопада 2020 року по вересень 2021 року. Про це 21 вересня повідомила пресслужба ДПЗКУ, пише agronews.ua.
«За останні місяці утворилась значна проблемна дебіторська заборгованість зі сторони нерезидентів у розмірі близько 29 млн доларів США. У рамках кримінального провадження стосовно дій попереднього керівництва на терміналі “Транссервіс 2008” арештовано 54,3 тис. тонн ячменю. З них 32,6 тис. тонни знаходяться на судні більше двох тижнів, що може привести до значного погіршення якості або псування товару, що призведе до значних фінансових втрат», – йдеться у повідомленні.
Також встановлено, що попереднє керівництво корпорації у період з листопада 2020 року по серпень 2021 року проводило експортні операції зернових з підконтрольними їм компаніями-нерезидентами. Вартість товару була заниженою зі значними відтермінуванням оплати.
«За попереднім аналізом комерційної діяльності АТ “ДПЗКУ”, з початку року збитки від купівля та продажу зернових за «неринковими» цінами можуть становити близько мільярда гривень», – зазначається в повідомленні.
У компанії зауважили, що закупівлі зернових врожаю 2021 року здебільшого проводилась за завищеною вартістю на 300-500 грн на тонні через компанії, які використовують схеми «скруток» ПДВ. Для цього було змінено процедуру спотових закупівель, а саме – з переліку обов’язкових документів було прибрано документи, які підтверджували походження зерна, що і дало змогу використовувати схему «скручування» ПДВ. Таким чином, АТ «ДПЗКУ» може недоотримати повернення ПДВ у значній сумі.
«За зазначений період повністю зупинена форвардна програма закупівлі зернових, а відділ форвардних закупівель – скорочений як структурний підрозділ корпорації», – акцентували в корпорації.
Завантаженість власних елеваторів з початку року становить лише 10% від їх загальних потужностей. Одеський зерновий термінал та Миколаївський портовий елеватор з початку року перевалили лише 573 тис. тонн зернових, оскільки перевалка здебільшого здійснювалась на комерційній основі на терміналі «Транссервіс 2008».
Впродовж зазначеного періоду не було здійснено жодної поставки стратегічному китайському партнеру – корпорації ССЕС. За весь час співпраці це абсолютний антирекорд, констатували в корпорації.
У той же час, попереднім керівництвом компанії до переговорного процесу було залучено фінансових радників компаній Rothschild&Co та Renedes, які станом на сьогодні так і не долучились до будь-яких процесів, пов’язаних з реструктуризацією кредиту, отриманого під гарантії українського уряду від Експортно-імпортного банку Китаю.
«Усі викладені факти свідчать про вкрай неефективну роботу менеджменту корпорації. За всіма фактами зловживань розпочаті службові розслідування та за результатами їх завершення будуть подані відповідні заяви до правоохоронних органів», – заявили в ДПЗКУ.