Дані торговельної статистики за серпень надають позитиву перспективам української молочки. Місячний обсяг експорту в еквіваленті сирого молока досяг максимумів за останні два роки. Про це повідомляє infagro.com.ua, пише agronews.ua.
Така динаміка переважно пов’язана зі зміною нашого балансу, передусім, через падіння внутрішнього споживання, спричиненого військовою агресією ворога та міграційними процесами. Та варто відзначити додаткові важливі фактори:
• Передусім, робота всіх операторів ринку – виробників, переробників, трейдерів, чиновників, профільних об’єднань, експертів, які останні півроку, розуміючи важливість експорту, працювали над його збільшенням в умовах заблокованих логістичних маршрутів. В цьому пункті також варто відмітити наших партнерів, розташованих на західних кордонах.
• Девальвація фіксованого курсу гривні, яка вирівняла можливості для бізнесу і надала додаткових вартісних переваг українській продукції.
• Активізація «зернового коридору», яка частково розвантажила кордони з ЄС від продукції рослинництва.
Окремо хочеться виділити торговельну динаміку вершкового масла. З товаром пов’язані як успіхи продажів в 2017-18 роках, так і зміни балансу, які спостерігались останнім часом в Україні (мова не тільки про зниження пропозиції молока, але і про зростання внутрішнього попиту в країні). Зараз ми знову бачимо високі цифри зовнішньої торгівлі товаром, в серпні обсяг експорту вершкового масла досяг показників 2018 року. Основний покупець – ЄС. Сподіваємося, що темпи зовнішньої торгівлі буде збережено навіть попри ріст внутрішнього попиту в 2023 році. Всі підстави для цього є.
Читайте також: Відбудеться безкоштовний вебінар щодо приватизацію державного та комунального майна