НОВИНИ

Стало відомо, кому в Україні належать найбільші супермаркети

15.12.2022 12:02
original

Широкомасштабне вторгнення рф не могло не позначитися на галузі торгівлі. За даними RAU, станом на 20 листопада цього року в Україні з тих чи тих причин було закрито близько 10% торгових об’єктів. Повідомляє money.comments.ua, пише agronews.ua.

Згідно з даними опитування торговельних мереж – членів Асоціації, через дев’ять місяців повномасштабних бойових дій український рітейл збільшив кількість працюючих магазинів на 20%.

Тобто з 16 415 торгових об’єктів  всієї галузі наразі працює 14 892, або 90,7%. Позитивний тренд на відновлення почався вже з квітня 2022 року і продовжується досі.

Fozzy Group

У 1997 відбулося заснування Fozzy Group – відкриття першого Fozzy Cash&Carry у Вишневому Київської області, у форматі магазину-бази. За рік було відкрито перший супермаркет торговельної мережі “Сiльпо”.

Власники вирішили вийти на ринок магазинів-дискаунтерів, відкривши Thrash!. Його заснували у 2016-му. Фішка Thrash! — надання відвідувачам можливості купити товари за зниженими цінами. До війни більшість магазинів такого формату знаходилися в Запоріжжі. У 2002-му запрацював перший магазин формату біля будинку мережі “Фора”.

Також у групу входять магазини електроніки Ringoo, фармацевтичні супермаркети “Біла ромашка”. У 2018 році компанія відкрила два ресторани у Києві –  Escobar та Who & Why. Drinkery.

Кінцевий бенефіціар  АТ “ФОЗЗІ ГРУП” — Костельман Володимир Михайлович. Загалом Fozzy Group має близько 690 точок по всій Україні. Війна завдала шкоди об’єктам підприємства. Так, у ЗМІ писали, що в склад під Броварами влучив ворожий снаряд, нанісши збитків на десятки мільйонів євро. Попри негаразди, ПрАТ “Фоззі Груп”, що входить у Fozzy Group, за підсумками 2021 року має намір виплатити акціонерам 120 млн грн дивідендів.

АТБ

Корпорація АТБ заснована в 1993 році в Дніпрі на базі мережі “Агротехбізнес”. “АТБ-Маркет” — найбільша українська мережа супермаркетів як за товарообігом, так і за кількістю крамниць, яких у 2021 році мала 1314. У корпорацію “АТБ” також входять м’ясна фабрика “Фаворит плюс” та кондитерська фабрика “Квітень”. Також АТБ здійснює доставку продуктів додому. Активне розширення припало на 2010-ті. Компанія придбала мережу “Барвінок”, “Колібріс”, “555”.

Кінцевими бенефіціарами значаться Єрмаков Євгеній Петрович, Карачун Віктор Іванович та Буткевич Геннадій Владиславович. Останній з 2015 року розвивав компанію BGV Group Management, що займалася видобутком корисних копалин. У її портфелі також активи ретейлера “біля дому””Коло”. Перший магазин такого формату відкрився в 2017 році.

З часом мережа “Коло” розширилася до 250 точок в Київській та Одеській областях. Восени 2021-го почалися перемовини керівницва “Концерн Галнафтогаз”, що володіє АЗС “ОККО”, про купівлю мережі магазинів “Коло”, однак угода не відбулася. Підприємство “АТБ” володіє одним з найбільших в Україні логістичним комплексом з вантажообігом понад 70 тис. тон на місяць.

З початком війни в пресслужбі заявили, що “АТБ-маркет” зупиняє роботу магазинів на тимчасово окупованих територіях. Деякі магазини довелося закрити через фізичні пошкодження та проблеми з логістикою. Після масованих атак на енергетичну інфраструктуру й проблеми з електроенергією, компанія закупила генератори для більш ніж 200 своїх точок.

Епіцентр

Компанія Епіцентр К була заснована в 2003 році подружжям Олександра та Галини Герег. Перші три торгові об’єкти подружжя відкрило в Києві, після чого почали освоювати регіони. Спочатку Львів, потім Полтава і т.д. Сьогодні мережа Епіцентр налічує 75 ТЦ, в які входять 10 об’єктів мережі “Нова лінія”. Від самого початку керівництво намагалося відкривати точки поряд з великими гіпермаркетами, такими як Metro чи Ашан. Це пояснюється бажанням досягти синергії торгових об’єктів, коли відвідувачі продуктових магазинів можуть також відвідати господарський торговельний центр і навпаки.

Група компаній “Епіцентр” об’єднує торговельні мережі “Епіцентр” та “Нова лінія”, мережу мультибрендових спортивних магазинів “Інтерспорт-Україна”, агрохолдинг “Епіцентр Агро”, заводи з виробництва плитки керамічної Epicenter Ceramic Corporation, виробництво з деревообробки — ЦБМ “Осмолода” та логістичні потужності.

Внаслідок бойових дій три ТЦ “Епіцентр” у Чернігові, Маріуполі та Бучі були повністю знищені. Ще частина торгових об’єктів була змушена припинити роботу через окупацію українських територій або близькість до зон бойових дій. Для підтримки українців в умовах енергетичної кризи мережа ТЦ “Епіцентр” запустила проєкт “Ділимось світлом”.

У торговельних центрах компанії по всій країні встановлено станції підзарядки гаджетів “Заряджайзери”. Також компанія відкрила безкоштовний коворкінг на понад 100 робочих місць у ТЦ “Епіцентр” на Почайній.

ЕКО-маркет

Ця національна мережа продуктових магазинів була заснована у 2002 році Святославом Нечитайлом, племінником Наталії Бондарєвої, яка значиться кінцевою бенефіціарною власницею, яка також володіє лікеро-горілчаним холдингом “Баядера”. У мережу входять 137 магазинів в 15 областях України. Перший з’явився в Чернігові.

У 2020 році був запущений сервіс онлайн – замовлення та доставки у Києві, який згодом почав працювати в Івано-Франківську, Миколаєві, Полтаві, Житомирі, Борисполі, Вінниці. Також можливість замовити доставку з магазинів мережі з’явилась у користувачів Glovo та Raketa. У 2021 році у Києві та області було відкрито чотири магазини під брендом “Sympatic” у форматі “біля дому”.

Мережа ЕКО маркет – одна з небагатьох, що продовжує працювати у прифронтових містах. Основні втрати бізнесу через війну припадають на закриті магазини на окупованих територіях на півдні: Херсон, Нова Каховка.

“Велика кишеня” та “Велмарт”

Мережі магазинів входять у  Retail Group, що належить Роману Луніну.

“Велика кишеня” розпочала діяльність 4 червня 2000 року з роздрібної крамниці в Києві — на базі торгового оператора ТОВ “Квіза-трейд”. У 2013 році Роман Лунін придбав чотири магазини “Чумацький шлях” в Олександра Маліцького та два гастрономи “Столичний” у центрі Києва. У 2012 році з’явилися магазини у форматі “магазин біля дому” — “ВК Експрес” та преміальні “ВК Select”.

Retail Group у 2016-му вирішила відкрити шість супермаркетів “Велмарт” шляхом ребрендингу окремих супермаркетів “Велика Кишеня”. Сьогодні магазини “Велмарт” є своєрідним фуд-кортом зі стравами під замовлення, де поєднані висока швидкість приготування та низькі ціни. У зв’язку з широкомасштабною війною, компанії довелося закрити п’ять магазинів з 64.

Ашан

Французька мережа супермаркетів та гіпермаркетів представлена в багатьох країнах світу. Перший маркет в Україні з’явився навесні 2008-го в Києві, в грудні того ж року Ашан відкрився в Донецьку. На початок 2010-го в Україні їх уже налічувалося сім. Влітку 2017-го торгова мережа “Ашан-Україна” підписала угоду з українським дистриб’ютором “Караван” щодо викупу його активів. У 2019-му стартувало закриття деяких точок.

Першим став об’єкт у ТРЦ Sky Mall на лівому березі Києва, за рік — в ТРЦ “Planeta Mall” у Харкові. Протягом 2021-2022 років Ашан Україна відкрила 17 магазинів “біля дому” Ашан Pick up Point. В листопаді 2022-го ритейлер вирішив відновити роботу ТРЦ Ocean Plaza.

Всього Ашан в Україні налічує 43 магазини: 22 гіпермаркети, чотири супермаркети та 17 Ашан Pick up Point. У зв’язку з війною, компанії довелося закрити чотири магазини: Ашан Фонтанка в одеському ТРЦ Рів’єра було зруйновано, два магазини у Харкові тимчасово закрили самі, а після рішення суду щодо ТРЦ Ocean Plaza, довелося закрити магазин в цьому торговому центрі. Керівником “Ашан” в Україні є Вікторія Луценко.

МЕТРО

Міжнародна компанія METRO Cash and Carry спеціалізується на обслуговуванні індустрії гостинності та приватних підприємців і присутня у 24 країнах та має 670 точок. В Україні представлена ТОВ “МЕТРО Кеш енд Кері Україна”, що входить до складу міжнародної Metro Group. Перша точка в Україні з’явилася 2003 року в Києві на Теремках під керівництвом Акселя Лухі. Станом на 2009-й мережа нараховувала вже 25, розміщувалися вони в найбільших містах по всій країні. Левову частку (90%) товарів компанія закуповує в українських виробників, дистриб’юторів та імпортерів.

В 2010-х “МЕТРО Кеш енд Кері Україна почала відкривати мережу малоформатних магазинів “Бери Вези”. Концепція торгових центрів малого формату METRO передбачає повноцінне обслуговування всіх груп клієнтів, з фокусом на роздрібних торговцях та бізнесі HoReCa (готелі, кафе та ресторани).

Восени “METRO Україна” через загрозу безпеці закрила маркет в Запоріжжі. Разом з тим у столиці відкрила перше у Києві соціальне кафе-пекарню Sunshine Café, куди працевлаштувала молодь із інтелектуальними порушеннями.

МегаМаркет

“МегаМаркет” — це локальний рітейлер, що працює в межах Києва та Київської області (Бровари,  Ходосівка, Капітанівка і Гатне). МегаМаркет засновано у Києві 2001 року колишнім партнером мережі “Фуршет” Віктором Юшковським та підприємцем Олегом Вишняковим.

Гіпермаркети “Мегамаркет” розміщуються у великих торговельно-розважальних комплексах разом із кінотеатрами “Батерфляй”. У 2017 році підприємці прийняли рішення розділити бізнес, тоді власником мегамаркетів став перший. Того ж року один із магазинів на Петрівці закрили. На кінець 2019 р. мережа налічувала 7 магазинів. Інший власник — Олег Вишняков заснував мережу Ultramarket. Два магазини “МегаМаркетів”, які були відділені після поділу бізнесу, отримали таку назву.

NOVUS

Компанія ТОВ “Новус Україна” зареєстрована влітку 2008 року. Українська мережа супермаректів входить до литовської інвестиційної групи BT Invest. Кінцеві бенефіціарні власники — Марина Познякова, громадяни Литви Агне Рузгіене та Раймондас Туменас (колишній акціонер компанії “Сандора”).

Станом на літо 2022-го мережа налічувала більше 90 магазинів у Києві та області, Рівному, Черкасах, Тернополі та Миколаєві. Novus розвиває в Україні торгові об’єкти різних форматів площею від 400 до 7000 кв. м, в тому числі – франчайзингові. У 2020-му компанія придбала мережу супермаркетів Billа, які продовжили роботу під брендом Novus. Восени цього року Novus відкрив у столиці на Троєщині магазин формату “біля дому” Мі Маркет.

Перші такі магазини Novus почали з’являтися у 2020-му. У березні 2022 року внаслідок бомбардування торгового центру “Retroville” у Києві був знищений головний офіс Novus та флагманський супермаркет мережі. Руйнувань зазнали і об’єкти компанії у Бучі та Ірпені. Крім того, у ході бойових дій було знищено логістичний центр. Керівництво оцінило збитки від агресії рф у 500 млн грн.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: