Наявний парк сільськогосподарської техніки у господарствах можна використовувати значно ефективніше, зменшивши витрати на запчастини, технічне обслуговування та значно удосконаливши роботу кожної машини. «Як це правильно зробити?» – радять експерти. Про це йдеться в повідомленні компанії, пише agronews.ua.
Старт сезону польових робіт для всіх аграріїв завжди важкий, а особливо він важкий для сільськогосподарської техніки, котра має продуктивно працювати іноді 24 години на добу. Сьогодні керівнику великого господарства або фермеру важливо розуміти, як правильно зменшити витрати на обслуговування машин і механізмів, перерозподілити роботу тракторів і комбайнів у полі. Про це йшла мова під час вебінару «Як зменшити витрати на експлуатацію техніки?», організатором якого став «Агробізнес Сьогодні». Практичними методами оптимізації роботи сільськогосподарської техніки поділилися з глядачами експерти – менеджери компанії АМАКО.
Сучасний склад запчастин
Кожен керівник господарства запитує себе «Де взяти запчастини до техніки? Щоб мати вичерпну класифікацію цих запчастин та ще й оперативну доставку в господарство». Відповідаючи на подібні запити аграріїв керівник департаменту закупівель запчастин АМАКО Віталій Мороз розповів, що компанія поставляє як оригінальні запчастини, так і якісні аналоги до більш ніж 20 брендів техніки. АМАКО тримає на своєму складі запчастини до основних моделей техніки та формує рекомендовані списки на кожну модель техніки. З 2020 року в компанії була впроваджена автоматизована система управління роботою складу, що збільшило ефективність складу втричі. Цей склад запчастин до сільгосптехніки – найбільший на території Україні. Він налічує сотні тисяч найменувань деталей до різних сільськогосподарських та вантажних машини.
У ланцюжку поставок запчастин задіяно багато постачальників і велика кількість працівників. Успіх досягається завдяки людям, процесам і системності в роботі, – вважає Віталій Мороз. Під час посівної чи жнив склад максимально завантажений. На цей період компанія наймає додатковий персонал аби клієнт-аграрій відчував, що про нього турбуються з максимальною ефективністю у «гарячу пору».
Асортимент запчастин постійно оновлюється. АМАКО поставляє запчастини з більш ніж 25 країн світу. Наприклад, з Євросоюзу поставки надходять щотижня. Процеси на складі автоматизовані та оцифровані. Необхідність у запчастинах прогнозується чітко, розраховується їх необхідна кількість для задоволення потреб клієнтів.
Крім того, компанія формує власні рекомендовані, тому склад запчастин із легкістю проходить «пікові» навантаження в посівну або жнива. Якщо замовлення зробити до 16:00, клієнт гарантовано отримає запчастини до 10:00 наступного дня в будь-якому куточку України.
Як зменшити витрати на запчастини
Ігор Гуменюк, керівник департаменту з продажу запчастин, кількість усієї сільгосптехніки в Україні недостатня для обробітку наявних земель. Тому важливо, як експлуатується вживана техніка, котрій 5-7 років і більше. Вживаної техніки в Україні чимало – вона завозиться в основному з Європи, тому знайти запчастини до неї ще важливіше ніж для нової. Тому на поміч стають сервісні та дилерські компанії.
Як не обпектись, купивши неякісну деталь? Виробників запчастин сьогодні – тисячі. Відповідаючи на питання «А коли саме вигідніше використовувати той чи інший тип запчастин? Як обрати кращу пропозицію?», Ігор Гуменюк наголосив, що:
✅ Аграрій може обрати три типи запчастин у компанії АМАКО – оригінальні запасні частини від виробника техніки, запчастини із спеціалізованих заводів і якісні аналоги деталей машин від своїх постійних партнерів.
Протягом гарантійного періоду на техніку, звісно, використовуються лише оригінальні запчастини. А після закінчення терміну гарантії – то вже вибір клієнта.
«Як мабуть вам відомо, майже всі виробники техніки не мають свої виробництва запчастин. Це просто економічно невигідно. Тож вони мають постійні контракти з виробниками запчастин. Ми, як компанія, що спеціалізується на даних питаннях, звичайно рекомендуємо після гарантійного строку переходити на запчастини цих виробників запчастин і не переплачувати за коробку. Це такі компанії як Donaldson, SKF, WIX, Castrol, тощо. Що дає можливість зменшити витрати на обслуговування техніки» – розповідає Ігор Гуменюк.
Він додав, що стосується ще старшої техніки – після 5-7 років експлуатації – це вже моделі, які наповнили ринок, тобто їх популяція вже доволі велика. І тому інші виробники запчастин починають виробляти аналогічні позиції. Спеціалісти АМАКО моніторять виробників аналогів по всьому світі і щукають оптимальні варіанти з точки зору ціна/якість.
«Ми розуміємо, що люди побоюються використовувати аналоги, та може був якийсь поганий досвід, тому АМАКО надає гарантію мінімум 90 днів на запчастини, які ми поставляємо нашим клієнтам»,- прокоментував він.
Крім того компанія дає можливість клієнтам безкоштовно протестувати запчастини та порівняти як вони будуть робити порівняно з оригінальними запчастинами. Після цього клієнт сам розуміє чи варто переплачувати за оригінальні запчастини і отримувати майже той самий результат. Вартість оригінальної запчастини може відрізнятися від аналогової – втім, цілком якісної – у 2-3 рази. Тож, купивши таку, є шанс реально скоротити витрати на запчастини. Якщо оригінальну деталь, приміром, зі США треба чекати більше тижня – компанія зможе знайти її ближче і швидше.
Як не прогадати з ціною на запчастини
Щоб знайти кращу ціну можна піти двома шляхами.Перший – якщо необхідну запчастину потрібно купити сьогодні-на-сьогодні. Ціна, можливо, буде оптимальна, але в цілому не найкраща.
Інша справа, завчасно подбати про потрібні запчастини, звернувшись до постачальника орієнтовно за 2-3 місяці. Це дає змогу останнім завчасно сформувати відповідне замовлення, отримати знижки за об’єм та завчасне замовлення, і запропонувати господарству найкращу ціну.
«Ми рекомендуємо нашим клієнтам після закінчення польових робіт обов’язково проводити профілактичний огляд техніки та завчасно звертатись до партнерів з необхідним списком запчастин» – зазначають в компанії АМАКО. Для своїх клієнтів компанія безкоштовно проводить дефектовку та надає інформацію щодо пошкоджень, без жодних зобов’язень придбати запчастини саме у них.
Мінімізувати терміни простоїв техніки
Очільник департаменту сервісу компанії АМАКО Сергій Малиш поінформував, як можна мінімізувати термін простою сільськогосподарської техніки у господарствах:
«Одним із найважливіших пунктів є дефектовка техніки після сезону. Це дозволить Вам в зимовий час підготувати, привести в порядок, відремонтувати або укомплектувати Вашу техніку перед початком робіт» – розповідає Сергій Малиш.
Крім того, необхідно постійно стежити за напрацюванням Вашої техніки і проводити регламентне ТО вчасно, не допускати продовжених інтервалів обслуговування. Продовжений інтервал приносить економію тільки в момент обслуговування, але на практиці, чим більше інтервал – тим більше поломок.
Важливо також розуміти, що якщо техніка знаходиться в гарантійному періоді, то дотримання регламенту ТО і робота з офіційним дилером продовжують термін її експлуатації. Наприклад інженери дилера проходять пункти певного Чек-Ліста, що призводить до повного огляду техніки та виявлення можливих несправностей на ранніх стадіях їх зародження.
✅ Компанія АМАКО Україна надає гарантію на техніку до 3-х років або 6000 м/г. А примітне в цьому те, що дилер несе повну відповідальність за простій техніки і в сервісних контрактах завжди враховується пункт «підмінна техніка», яку ми зобов’язуємося надати в разі неможливості завершення ремонту на протязі 72 годин.
Заміна несправної техніки діючою відбувається у той випадок, коли протягом 72 годин машину не вдається задіяти в роботу. При цьому підмінний трактор, до прикладу, буде ідентичний «рідному» як за потужністю, так і за можливостями підключення до нього різних агрегатів. Однак такі випадки трапляються дуже рідко: як правило, компанія встигає впоратися з ремонтом.
????Також одним з важливих факторів є те, що авторизований інженер компанії проводить навчання в господарстві не тільки під час поставки нової техніки, а й при необхідності під час проведення ТО, наприклад якщо в господарстві мала місце заміна оператора. Під час навчання майбутні оператори господарства бачать, як потрібно ефективно та безпечно керувати технікою.
З минулого року АМАКО впроваджує інноваційну систему MF Connect, котрою укомплектовується сільгосптехніка марки Massey Ferguson – зернозбиральні комбайни і трактори 7-ої і 8-ої серій. У режимі реального часу інженер або керівник господарства може віддалено відстежувати близько 50 показників роботи кожної машини, щоб розуміти, де техніка знаходиться і як експлуатується. Сервісні інженери АМАКО «бачитимуть» ці машини на відстані, у разі несправності знатимуть, що там не так, навіть ще не виїхавши до клієнта. Технічна діагностика у такий спосіб прискорюється і спрощується планування та швидкість усунення поламок.
✅ За бажанням клієнт може підписати сервісний контракт із компанією АМАКО. Це контракт на обслуговування техніки, на основі абонентської плати, що включає в себе усі можливі роботи, пробіг і повний перелік зобов’язань від сервісної компанії та чіткий час їх виконання. Часто в господарстві використовується парк машин від різних виробників. АМАКО знає про це і готова враховувати у контракті, здійснюючи абонентське обслуговування майже будь-якої наявної техніки.
Сергій Малиш навів приклади ефективності роботи сервісних контрактів, яких є кілька типів. Впроваджуючи чіткий та комплексний процес обслуговування, техніка використовується ефективніше, менше простоює і більше працює. Завдяки ефективному використанню, можна виконати той самий обсяг робіт, маючи меншу кількість техніки в господарстві.
Сергій Малиш також підкреслив, що у компанії надзвичайно ретельно добирають власних сервісних інженерів для роботи з технікою, проводять їх багаторівневий відбір, що включає як теоретичні, так і практичні випробування. В подальшому, компанія всіляко сприяє, щоб інженери постійно удосконалювались, поліпшували власні професійні навички і отримували нові знання. Кожен інженер фокусується в першу чергу на підтримці постійних клієнтів компанії.
За кожним клієнтом закріплюється окремий інженер. Стати таким клієнтом може як холдинг, так і фермер. Головне – це партнерські відносини між компаніями.
Плани розвитку сервісу
Спеціалісти технічного сервісу АМАКО розповіли про плани компанії на 2021 рік, які поліпшать обслуговування агротехніки.
Зокрема, у стосунках аграріїв з компанією суттєво зменшиться паперовий документообіг. Також запрацює спеціальний департамент сервісної підтримки клієнтів з «гарячою лінією» реагування. Буде й наділі впроваджуватися система телеметрії MF Connect.
Працює та вдосконалюється власний Інтернет-магазин запчастин компанії. Фермер може в будь-який час, навіть неробочий, перевірити, чи є в наявності необхідна йому запчастина в найближчому сервісному центрі та її ціну. Замовити завчасно, а потім – швидко їх отримати.
Мережа сервісних центрів компанії, центри техобслуговування по всій України, чітко відпрацьовані логістичні процеси забезпечують аграріїв в найкоротші терміни запчастинами й витратними матеріалами.
???? Тому серед клієнтів компанії – не тільки холдинги, але і фермери, що обробляють усього 50 га. Недаремно девіз АМАКО: «Надійний партнер, що завжди поруч».
Сергій Малиш щиро закликав аграрну спільноту: «Поставтеся відповідально до вибору дилера, аби бути впевненим, що ваша техніка завжди працюватиме як слід, приносячи вам прибутки і задоволення».