ГОЛОВНЕ

Як українському овочевому виробництву пережити коронавірус: китайський досвід

04.04.2020 07:00
современная технология выращивания клубники, земляники в теплице гидропоника

Компаніїя Hortipolaris з Пекіна вирощує овочі, зелень і полуниці з акцентом на екологію, тобто намагається мінімізувати застосування агрохімії. Менеджер компанії Ден Сюй розповіла, як вони пережили і не втратили виробництво під час сурового карантину. З посиланням на hortidaily, пише agronews.ua.

Ситуація з коронавірусів стала викликом для підприємства – адже компанія пообіцяла, незважаючи ні на що, підтримувати постійну поставку свіжих продуктів, зберігаючи при цьому низькі ціни для клієнтів.

“Наше тепличне господарство площею 3,3 га в Міюнь, передмістя Пекіна, виробляє помідори черрі, полуницю і салат. В основному, продукція реалізується в супермаркетах вищого класу і престижних ресторанах в містах першого і другого рівня по всьому Китаю. Більшість наших працівників живуть в селах недалеко від Пекіна і близько до тепличного господарства. Тому їм не довелося долати бар’єри карантинних зон, вони добиралися на роботу вчасно і процеси вирощування культур не були порушені”, – розповідає менеджер Ден Сюй.

Хоча в багатьох районах країни були встановлені перешкоди для обмеження трафіку, це також не вплинуло на компанію, оскільки власні канали збуту в Пекіні і околицях менеджери сформували набагато раніше, ніж почалася пандемія. Проте, транспортні витрати виявилися в три рази дорожче в порівнянні з минулим роком.

«Але ми дали обіцянки китайським споживачам зберегти стабільну ціну. Ринкова ціна нашої продукції не виросла в результаті епідемії. Ми взяли на себе тягар збільшення транспортних витрат. – Продовжує Ден Сюй. – На самому початку спалаху коронавируса були складності з онлайн-торгівлею. Багато співробітників служби експрес-доставки потрапили під карантинні заходи і не змогли вчасно обробити онлайн-замовлення. Продукція стала накопичуватися на складах, і клієнти тимчасово припинили замовляти нові поставки. Як тільки карантин зняли, персонал експрес-доставки повернувся до роботи у великих кількостях і швидко ліквідував відставання замовлень. Потім обсяг замовлень знову почав рости.”

Крім нестабільного обсягу замовлень, виробництво постраждало від перебоїв з поставками добрив і пакувальних матеріалів.

“У нас були продукти, які ми не могли продати, тому що не змогли їх упакувати. У цей непростий період ми займали у дружніх підприємств витратні матеріали, щоб не зупиняти виробництво”, – каже менеджер.

За словами Дена, спалах вірусу показала спроможність китайських компаній швидко реагувати на мінливу ситуацію.

«Що стосується нашої продукції, то обсяг замовлень на листові овочі швидко збільшився, і для того, щоб задовольнити щоденний зростаючий попит на ринку, ми застосували технологію нагрівання для вирощування розсади і скорочення періоду дозрівання листових овочів на 30%”, – заключив він.

Коли справа доходить до роздрібної торгівлі, багато клієнтів таких великих супермаркетів, як Wumei і Jingkelong, звернулися до онлайн-покупок. Практично миттєво сформувався сегмент колективних онлайн-закупівель.

Ці методи дозволяють споживачам купувати свіжі фрукти і овочі, не виходячи з дому і не ризикуючи заразитися. Саме в інтернет-магазині підприємства на даний момент загальний обсяг замовлень в 50 разів більше, ніж до спалаху коронавируса.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: