НОВИНИ

Великі торговельні мережі заборгували українським виробникам близько 5 млрд доларів

18.02.2022 14:02
757

Великі торговельні мережі заборгували українським виробникам близько 5 млрд доларів, що стали для мереж “безвідсотковим кредитом”, яким вони послуговуються, та є причиною нестачі обігових коштів у вітчизняних виробників. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на члена Української ради бізнесу, першого віце-президента Торгово-промислової палати України Михайла Непрана, пише agronews.ua.

За його словами, національні торгові мережі всупереч антимонопольному законодавству та всім запобіжникам, встановленим проти недобросовісної конкуренції, посіли монопольне становище на ринку, займаючи понад 70%, та нав’язують постачальникам власні невигідні, а подекуди й шкідливі, умови.

“Попри норми європейських директив, які обмежують граничний термін розрахунків 60 днями, постачальники змушені чекати 90, 120, а часом – і 180 днів. Для виробників це означає хронічну нестачу обігових коштів і необхідність додаткового кредитування. Для мереж – безвідсотковий кредит, яким вони безкоштовно користуються необмежений час. За різними підрахунками, йдеться про близько 5 млрд доларів, якими рітейл користується на свій розсуд, затримуючи розрахунки з постачальниками”, – пише Непран.

Також супермаркети встановлюють на власний розсуд штрафи, санкції і додаткові доплати, які виливаються в те, що торгова націнка, яка повинна складати 15-25%, сягає 40% і навіть 60%.

“Таким чином, вітчизняні агровиробники та переробники позбавлені можливості розвивати свій бізнес і повністю втрачають конкурентні переваги перед своїми колегами з інших країн”, – вважає він.

Непран пропонує для регулювання цього питання використати європейський досвід, адже в ЄС вдалося подолати проблему домінуючого становища торговельних мереж. Там діє окрема Директива Європейського парламенту та Ради про недобросовісну торгову практику між підприємствами у сфері сільського господарства та продовольства. Документом забороняються дії, які можуть трактуватись як недобросовісні у відносинах між покупцями та постачальниками.

За ініціативи АМКУ у 2016 році була спроба створити подібний документ і в Україні, проте представники торгівельного бізнесу відмовилися від його підписання, тож наразі мова йде про необхідність втручання у ситуацію на державному рівні в рамках законотворчої ініціативи.

“Зокрема, зобов’язати торгові мережі щонайменше вчасно розраховуватися з постачальниками, не дискримінувати їх у порівнянні з іноземними виробниками, обмежити розмір штрафів та санкцій та прибрати масу інших речей, які вигідні лише одній стороні”, – підкреслює він.

Читайте також: Українська компанія створила новий бренд насіння з високим генетичним потенціалом.



Перегляди: 3
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: