НОВИНИ

В Україні впав попит на зерновози Укрзалізниці

30.03.2020 14:02
1068-21493

Укрзалізниця здаватиме зерновози у довгострокову оренду через відсутність попиту з боку перевізників. Власники зернових вантажів поступово збільшуючи парк власних вагонів-зерновозів продовжують відмовлятися від використання вагонів Укрзалізниці через їх високу вартість. З посиланням на “Головний інформаційно-обчислюваний центр Укрзалізниці”, пише agronews.ua.

За даними “Головного інформаційно-обчислюваного центру Укрзалізниці”, в Україні станом на 12.12.19 знаходилося 27060 робочих вагонів-зерновозів, з яких 10,5 тис шт належать УЗ. Протягом 2 років кількість вагонів-зерновозів виросла на 62,54% або 10,412 тис шт.

На перевезений обсяг впливають такі показники, як кількість та обіг вагонів. Якби вагонообіг з початку 2018 р. не погіршився, то УЗ по мірі зростання кількості зерновозів збільшила б обсяг перевезень на 62,54%. Проте цього не сталося, а значить, обіг вагонів уповільнюється. У 2018 р. в порівнянні з 2011 р. середній обіг вагону погіршився на 77% з 5,85 до 10,35 днів.

В межах дерегуляції вагонної складової залізничного тарифу добова вартість оренди вагона-зерновоза УЗ за два роки виросла з 356 до 1136 грн без ПДВ, що змусило приватний бізнес інвестувати у власний рухомий парк.

Але останнім часом простої майже половини зерновозів змушують УЗ опускати ставку оренди, тому вона почала продавати оренду вагонів на аукціонах з можливістю зниження ставки. Через малу кількість охочих взяти вагони в оренду компанія вирішила передати частину зерновозів у довгострокове використання великим перевізникам.

В УЗ заявили, що “розуміють складну поточну ситуацію у світі та власну роль найбільшого в Україні перевізника вантажів, тому знижують вартість послуг. Чим на довший період буде замовлена послуга, тим меншою буде вартість вагонів”. Пілотні проекти запустять вже у квітні-травні, а протягом півроку обіцяють налагодити системну роботу з довгостроковими послугами.

Це дозволить відправникам вчасно отримувати замовлені вагони, формувати заявки одразу на довгий період, що спростить планування роботи. В свою чергу УЗ рівномірно розподілятиме ресурси, уникаючи сезонних коливань попиту та пропозицій на ринку перевезень.

Керівництво УЗ вважає, що такі кроки підтримають вітчизняну промисловість в період світової економічної кризи, та наблизять компанію до світових стандатів, дозволивши оптимізувати витрати та розширити горизонт планування.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: