Україна, єдина з країн пострадянського простору, входить до списку країн із середнім рівнем розвиненості торговельної логістики за світовим Індексом еффективності логістики LPI. За результатами останніх 2-х років, Україна посіла 66 місце з 160 країн, обійшовши Білорусь, Росію та Казахстан. Про це повідомляє agronews.ua.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Десять років тому, у 2010 році, Україна у світовому рейтингу за Індексом еффективності логістики LPI перебувала на 102 місці із 160 країн.
Індекс ефективності логістики (Logistics Performance Index, LPI) – індекс Всесвітнього банку, який розглядає легкість здійснення поставок товарів і стан торгової логістики на національному та міжнародному рівні.
Основними складовими LPI є оцінки ефективності роботи митних органів, стану інфраструктури, легкості організації міжнародних перевезень, якості логістики та логістичних компетенцій, а також можливості відстеження руху вантажів протягом усього ланцюжка поставок і своєчасності (дотримання термінів) їх доставки. Всесвітній банк визначає країни з кращою торговою логістикою кожні два роки, починаючи з 2012 року.
У 2014 наша країна піднялася на 61 місце, але війна на сході України відкинула країну на 80-е місце вже до 2016 року. За останні чотири роки Україна, не дивлячись на продовження воєнних дій, обійшла усі країни пострадянського простору та піднялася у рейтингу Індексу еффективності логістики LPI на 66 місце у 2019 році.

Стосовно інфраструктури, то за даними рейтингу інфраструктури Світового економічного форуму, у 2014 році Україна посіла 68-ме місце, у 2017-му опустилася на 78, а останні два роки займає 57-й рядок. До того ж, ця сфера в Україні бурхливо розвивається, що дає надію, що вже найближчим часом Україна значно перевершить поточні рівні не лише за рейтингом Індексу еффективності логістики LPI, але й за станом інфраструктури, за яким Україна до недавнього часу суттєво відставала.
«Сенс ефективності логістики полягає в забезпеченні надійності ланцюгів поставок, що пов’язують економіку країн з ринками. Першорядні потреби країн з найбільш обмеженими можливостями пов’язані з створенням інфраструктури або істотними поліпшеннями в роботі митниці та прикордонного контролю, – підкреслив Жан-Франсуа Арві, співробітник Центру глобальної практики Групи Світового банку в області торгівлі і конкурентоспроможності та співавтор даної доповіді.- Країнам з більш ефективними логістичними системами доводиться вирішувати великий комплекс питань, пов’язаних, в першу чергу, з розвитком і якістю послуг. Крім того, у всіх країнах з найвищими показниками ефективності налагоджено міцне взаємодія між державним і приватним секторами в області розробки комплексного підходу до ефективної логістики».