НОВИНИ

Стало відомо, як змінилось споживання овочів і фруктів в Україні

27.03.2024 18:09
15

Сезонне споживання овочів і фруктів українцями – чи спричинене лише природними циклами, чи впливають на нього економічні, кліматичні та військові чинники? EastFruit досліджує, які фактори визначають зміни у споживанні та закупівлях овочів і фруктів в Україні, і тому ми запитали у директорки департаменту фреш мережі супермаркетів VARUS, Катерини Нічаєвої, про планування продажів у світлі сезонних тенденцій та військової реальності в Україні, пише agronews.ua.

Вживання овочів і фруктів в Україні дійсно визначається сезоном. За словами Катерини Нічаєвої, директорки департаменту фреш-мережі VARUS, взимку українські споживачі частіше купують цитрусові, екзотичні овочі та фрукти, як-от ананаси, гранати, ківі та манго, а також купують яблука. Однак спостерігається падіння попиту на салатні овочі, такі як огірки та помідори, через їхню високу ціну.

Навесні, зазначає Нічаєва, споживання цитрусових знижується, але зростає попит на салатні овочі, ягоди та кісточкові фрукти, як-от персики, абрикоси та нектарини. Це пов’язано зі зміною сезону і наявністю нових урожаїв на ринку.

Влітку і восени, в період збору українських фруктів і овочів, лідерами споживання є баштанні, кісточкові фрукти, салатні та молоді столові овочі, зелень і виноград. Такі позиції, як борщовий набір або банани не мають яскраво вираженої сезонності та рівномірно споживаються цілий рік.

Планування закупівель овочів і фруктів відбувається з урахуванням сезонних тенденцій та історії продажів минулих років. За словами Катерини Нічаєвої, ціна безпосередньо впливає на обсяг споживання фруктів і овочів, особливо це характерно для помідорів і огірків. Обсяги зимового періоду приблизно в 5 разів нижчі за літні продажі, але при цьому зимова ціна в рази дорожча за літню.

Висока ціна взимку зумовлена тим, що товар імпортується з різних країн, оскільки український виробник практично не має пропозицій у зимовий період, а перший збір урожаю цієї продукції в українських теплицях починається в останні тижні лютого.

Наприкінці весни й влітку на ринок виходять із пропозиціями середні та дрібні фермери, збільшується збір за сезоном і кількість пропозицій (обсягів) зростає, що дає змогу знизити ціну на цю групу товару.

У зв’язку з війною, географія закупівель зазнала змін. За словами Катерини Нічаєвої, директорки департаменту фреш-мережі VARUS, якщо раніше основними постачальниками були регіони Півдня, особливо Херсонська область, то тепер закупівлі змістилися на Одеську, Миколаївську область і Західну частину України. У 2023 р. практично повністю відновилися обсяги закупівель у Центральній частині України та Дніпропетровській області.

Щодо імпортних закупівель – основний пул постачальників залишився тим самим, за винятком країн, що перебувають під санкціями. Також частково скоротилася кількість поставок з країн, логістика з яких сьогодні ускладнена тривалістю перевезення і підвищеними ризиками втрати якості товару.



Перегляди: 27
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: