Зібрані за останні три сезони дані, стосовно зміни ціни на ягоди, засвідчили тренд зниження ціни на лохину на 20-30% щороку. Це свідчить про те, що виробництво ягоди в Україні збільшується, і ці обсяги нівелюють навіть погодні негаразди. Але попри це лохина залишається й досі найдорожчою ягодою в Україні.Такі дані озвучила керівник департаменту «Маркетинг-Аналітика» оптового ринку «Шувар» Тетяна Гетьман, AgroPortal.ua.
За рік на «Шуварі» продається 7-8 тис. тонн ягід в залежності від сезону. Наприклад, торік через несприятливі погодні умови ягід було менше, ніж в 2018 році.
Виробники вітчизняної ягоди конкурують не лише з імпортерами аналогічного товару з південих країн, але й всередени України з постачальниками кісточкових.
“Також є сезонні особливості продажу ягід: в травні найбільше продається полуниця садова, в червні — полуниця і черешня, в липні попит на ягоду суттєво знижується, хоч асортимент стає значно більшим. Це відбувається за рахунок появи на ринку кісточкових, які є потужним конкурентом для ягоди», — зазначає Тетяна Гетьман.
Серед головних трендів на українському ринку ягід аналітик назвала: швидкий ріст виробництва, експорт 60-70% зібраної лохини, при цьому полуниця і малина мають незначну частку експорту, яка впливає на внутрішню ціну на ягоди.
«На «Шуварі» вже сьогодні присутня в продажі полуниця від виробників з Греції за ціною 180 грн/кг. На початку сезону українським виробникам важче заробляти, адже конкуренція з імпортом стає потужнішою. Наприклад, лохина з Іспанії з’являється в Україні вже в кінці квітня — на початку травня, і минулої весни вона коштувала 180-200 грн/кг. Тому українським виробникам довелося швидко знижувати ціни», — розповіла Тетяна Гетьман.