Зараз багато агробізнесів представлені онлайн. Вони працюють із соціальними мережами і часто мають сайти. Однак, продажі відбуваються досить хаотично, у багатьох випадках вони не систематизовані як бізнес-процес. Ми розповімо, що таке систематизація продажів, чому вона важлива і чим допоможе в цьому готовий інтернет-магазин.
Що таке систематизація продажів і чому вона важлива
Коли можна сказати, що продажі онлайн у аграрному і будь-якому іншому бізнесі систематизовані? Є кілька ознак цього:
- У вас вибудований та чіткий механізм контакту з клієнтом, оформлення та виконання замовлень. Цей сценарій може включати кілька варіантів, але всі вони мають бути чітко вибудувані та зрозумілі.
- У вашого бізнесу є впорядкована клієнтська база з контактними даними та історією покупок. Ви знаєте, хто з клієнтів дає вам найбільший прибуток та які категорії товарів є найбільш рентабельними.
- У вас є повна і детальна аналітика стосовно того, які маркетингові канали є найбільш рентабельними, які групи товарів є найбільш рентабельними.
Можна навести й інші риси систематизованої системи продажів у агробізнесі. Однак, ці є ключовими. Щоб оцінити ситуацію, подивіться на власний бізнес, та порівняйте його стан із цими трьома критеріями.
Які вигоди дає систематизація продажів
Очевидно, що будь-які дії та зміни в бізнесі потребують ресурсів. Тому логічно, що підприємці замислюються, які результати дадуть ці зміни. Отже, які вигоди систематизації онлайн-продажів:
- Бізнес загалом стає більш керованим та зрозумілим для власника. Він чіткіше бачить всі процеси, а значить, може їх вимірювати та впливати на них.
- З’являється більше можливостей для ефективної роботи з потенційними та активними клієнтами. Власник бізнесу бачить хто у нього купує, в яких кількостях та за якими цінами. А це дозволяє вносити корективи у стратегію маркетингу та продажів, цінову політику бізнесу тощо.
- Стає помітно і зрозуміло, які канали маркетингу та продажів працюють найкраще. З’являються можливість підрахувати витрати на кожен з каналів та отриманий результат.
- Зростає загальна ефективність управління фінансами та закупівлями в бізнесі. Це критично важливо в складні періоди, адже захищає вас від зайвих витрат.
Погодьтесь, вигоди дуже серйозні. Тому, варто розглянути сам процес і зрозуміти, що для нього необхідно.
Що потрібно для систематизації продажів онлайн
Відповідь можна розділити на кілька частин. Вам знадобляться ресурси, дії та інструментами.
З ресурсами все більш-менш зрозуміло. Це час, гроші та знання. Дії це робота з впровадження інструментів та їх освоєння. А от інструменти для систематизації найскладніша частина. Поговоримо про них. Щоб систематизувати продажі онлайн, вам необхідні:
- Брендовий інтернет-магазин. Навколо нього будуватиметься вся система продажів, сюди спрямовуватиметься трафік, тут будуть презентовані всі товари із цінами та характеристиками. Тут же буде вказана контактна інформація.
- CRM система. Вона дасть можливість керувати замовленнями та швидко обробляти їх. Деякі CRM системи можуть мати також функціонал для управління фінансами та іншими ресурсами. В цих випадках вже йдеться про CRM + ERP системи.
- Інструменти аналітики. В більшості випадків це Google Analytics 4, але можуть бути й інші, більш специфічні інструменти, що доповнюють інформацію.
Отже, ми бачимо, що в центрі системи продажів саме інтернет-магазин. Яку роль він відіграє? Чому він важливий? Про це і багато іншого у вебінарі, де спікером виступила співзасновниця української платформи для створення інтернет-магазинів Shop-Express Алла Петріченко.
На завершення
Керованість та системність бізнесу, ефективні онлайн-продажі можуть і мають стати одними з конкурентних переваг українських компаній на ринку. Використовуйте це для власного успіху та підтримки України!