ТЕХНОЛОГІЇ

Виявлення та вдосконалення слабких сторін у бізнесі

01.11.2023 18:09

Щоб успішно функціонувати та генерувати прибуток, будь-який бізнес повинен розвиватися та постійно вдосконалюватися. Попри очевидне розширення асортименту, зниження цін та запуск реклами, власникам компаній варто подбати й про якісний аналіз своєї роботи, в тому числі й про виявлення та покращення слабких сторін бізнесу. Виникає питання: як саме це зробити? Один із популярних методів оцінки — SWOT аналіз. Будемо розбиратися, як проводити аналіз та як трактувати його результати.

SWOT-аналіз як спосіб виявлення слабких сторін

Z-duBrOjpM7utObu-auhmhe1XruuY8tPDDZGuP-pDEfgfosbrLUTmf4Qxy1VXxtZGcMYXzmV-sN6VEfSBZfE5HpPhwSoaBYNoYBMXlGY0keXQmDZuPKSxqh4ql7O2KEzyKo9-4oTFnVVgAr3QFby_jA

SWOT-аналіз — це інструмент для оцінки стану компанії. Сама назва є абревіатурою, яка розшифровується таким чином:

  • S (Strengths) — сильні сторони;
  • W (Weaknesses) — слабкі сторони;
  • O (Opportunities) — можливості;
  • T (Threats) — загрози.

Аналіз спрямований на комплексну оцінку стану бізнесу, визначення напрямків його розвитку та стратегії, а також на загальне вдосконалення та покращення роботи компанії. 

SWOT-аналіз являє собою таблицю із 4 комірок, у кожну з яких записуються визначені сильні та слабкі сторони бізнесу, а також можливості та загрози, які можуть вплинути на розвиток бренду. Процес заповнення даних відбувається або власником бізнесу власноруч, або методом мозкового штурму ключовими працівниками компанії. Головне правило — проводити оцінку чесно та об’єктивно.

Приклад аналізу:

S

  • Низька ціна
  • Широкий асортимент
  • Впізнаваність бренду

W

  • Висока собівартість
  • Зависокі витрати 
  • Низька автоматизація процесів

O

  • Контракти з постачальниками
  • Запуск онлайн-продажів 
  • Запуск реклами

T

  • Падіння попиту
  • Бойові дії в регіоні
  • Зміни законодавства

Слабкі сторони — це проблеми та/або недоліки, які негативно впливають на діяльність компанії вже зараз та обмежують масштабування бізнесу. Оскільки головна задача — визначення цих самих сторін, рекомендуємо при аналізі поставити собі такі запитання:

  • якби конкуренти оцінювали вас, щоб вони вважали вашими слабкими місцями?
  • чому клієнти іноді відмовляються від покупки/співпраці?
  • які процеси варто поліпшити?
  • яка стаття витрат є найбільшою і чи можна її змінити?
  • що покупці хотіли б покращити та що їх не влаштовує?

Для більш ретельного аналізу варто прочитати відгуки в мережі про власний бренд, провести соціальне опитування серед цільової аудиторії, перевірити фінансові звіти, а також заручитися підтримкою працівників, які знають всі процеси зсередини. 

EhL_tgFFItcZeDURfqVYc6HuOtrFCAIfxCSRF6VcxeuL02Xqp2GqvsVLUmraWCQmbGH-u7AVbFkQKMu12fEdzJAJr4nGt8I6ZOyZVAmKUtcbuGxJama-_DW-BMofUzl495V9Ybpq_DGscEOQFx0CNLo

SWOT-аналіз також доречно проводити й для аналізу особистості: наприклад, ви можете проаналізувати себе як керівника чи власника бізнесу, щоб оптимізувати свою роботу та покращити мікроклімат всередині колективу. Однак пам’ятайте, що аналітичні інструменти — лише методика визначення, а не розв’язання проблеми, а тому не відкладайте це на потім, а відразу розпочніть ухвалення важливих та корисних для бізнесу рішень.


Перегляди: 27
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: