НОВИНИ

В Україні планують будувати дороги з промислових відходів

14.09.2020 08:32
37842894_664382813914074_3790724022187065344_n


Можливість застосування промислових відходів при будівництві автомобільних доріг передбачена проєктом Концепції Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки. Згідно з Концепцією, частка автомобільних доріг з цементобетонним покриттям збільшиться до 30%. Про це повідомляє logistics-ukraine, пише agronews.ua.

Згідно з чинними державними будівельними нормами, які регламентують основні вимоги до проєктування елементів автомобільних доріг ДБН В.2.3-4, розрізняють два види дорожнього одягу: жорсткий і нежорсткий.

Основна і досить суттєва відмінність між ними полягає в тому, що жорсткий дорожній одяг, на відміну від нежорсткого, містить шари, здатні працювати на розтягування, жорсткість і міцність яких практично не залежать від температури, вологості і навантаження.

Ця перевага є важливою для областей півдня України, де середньомісячна температура становить понад 23 °С і, у середньому, триває понад 70 діб. Відомо, що при температурі повітря понад 28 °С, модуль пружності асфальтобетонного покриття знижується, що є однією із причин можливості утворення колій і виникнення супутніх дефектів. В таких умовах і за відсутності в Україні ефективної системи контролю за рухом великовантажних транспортних засобів, автомобільні дороги можуть зазнавати передчасних руйнувань.

У Державних будівельних нормах зазначено, що при проєктуванні дорожнього одягу для автомобільних доріг, на яких у складі транспортних потоків очікується понад 15 % великовантажних транспортних засобів, параметри навантаження від яких перевищують розрахункові (зерновози, контейнеровози, рефрижератори тощо) на таких дорогах необхідно передбачати лише жорсткий дорожній одяг.

Таким чином, схвалення Концепції Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки та затвердження Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки є системними кроками для забезпечення інтенсивних темпів будівництва та ремонту мережі автомобільних доріг загального користування, йдеться у повідомленні.

Це дозволить поміж інших запланованих результатів: покращити транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг загального користування, на яких у складі транспортних потоків очікується понад 15 % великовантажних транспортних засобів, параметри навантаження від яких перевищують розрахункові (зерновози, контейнеровози, рефрижератори тощо); збільшити частку автомобільних доріг з цементобетонним покриттям в загальній протяжності в середньостроковій перспективі (2021-2025 роки) до 5 % та до 30 % в довгостроковій перспективі (до 2040 року).

Нагадаємо, в Україні вантажовідправники втратять мільярди через зростання тарифів УЗ.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: