НОВИНИ

Стало відомо, чому вигідно інвестувати у грибну ферму

11.10.2022 17:13
c0b732a75bf6e12edd6c1181d9956e84

Даніель Даєвський, генеральний директор і співзасновник Agro-Projects Group, пояснює, чому все більше інвесторів розглядають можливість входу в грибний бізнес. Про це повідомляє agrotrend.com.ua, пише agronews.ua.

Міркування щодо інвестування зусиль з вирощування грибів зрештою зводяться до повернення інвестицій. Витрати на будівництво сучасної грибної ферми, можливо, вищі, ніж створення виробництва томатів чи огірків.

Грибам потрібні спеціально спроектовані будівлі, сталеві або алюмінієві стелажі, система кондиціювання повітря для контролю температури, вологості та рівня CO2 (правильний клімат життєво важливий для вирощування грибів), а також системи охолодження та поливу, машини та багато іншого.

Наприклад, для виробництва 2700 тонн грибів на рік потрібно в середньому 9500 м2 посівної площі, а необхідні інвестиції в даний час оцінюються в 5,7 млн ​​євро через виключно високі ціни на сировину (весна 2022 р.).

Тим не менш, гриби можуть бути найвигіднішим продуктом для продажу. Згідно з нещодавнім звітом, опублікованим у березні 2022 року, обсяг світового ринку грибів у 2021 році оцінювався в 50,3 мільярда доларів, і очікується, що сукупний річний темп зростання (CAGR) у період з 2022 по 2030 рік збільшуватиметься на 9,7%.

Очікується, що зростаюче число веганів у всьому світі, яким потрібна багата на білок дієта, стане ключовим фактором зростання ринку протягом прогнозованого періоду. Дійсно, The New York Times назвала гриби «Інгредієнтом року 2022» .

Будуючи грибну ферму, інвестор отримує продукт, який не потребує реклами, бо майже у всьому світі гриби вже активно пропагуються галуззю. До таких прикладів належать маркетингова діяльність The Mushroom Council у США, Австралійській асоціації виробників грибів в Австралії, Bund Deutscher Champignon-und Kulturpilzanbauer E.V. у Німеччині, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych у Польщі, а також Інформаційного Грибного Агентства UMDIS в Україні та інших.

Проте Agro-Projects попереджають, що грибний бізнес дуже вимогливий; без досвідченого підрядника інвестор може легко зазнати невдачі на початковому етапі створення ферми, і не зуміти побудувати виробництво, яке даватиме гриби достатньої якості з потрібною врожайністю на квадратний метр.

Харчові тренди, яким відповідають гриби

  • Вегетаріанство, веганство, рослинні дієти, рослинне м’ясо та дієти із замінниками м’яса

Частка вегетаріанців в Італії за 2019–2020 роки. збільшилася з 7,1 до 8,9% 3; у Німеччині 2020 р. обсяг споживаних замінників м’яса становив 25,5 млн кг – зростання на бл. 82% з 2019 року; у той час як у США у 2022 році близько 10% американців вважають себе веганами чи вегетаріанцями.

Гриби виграють від того, що мають «м’ясисту» текстуру, багаті на поживні компоненти і забезпечують почуття задоволення після вживання. Mushroom Council в США використовує його в рекламній акції «Blend» (вживання гамбургерів, тако, пасти і т. д. з дрібно нарізаними свіжими грибами, змішаними з м’ясним фаршем). Не менше 25% у суміші – гриби, пропагується впровадження суміші в шкільне харчування тощо.

  • Здорове харчування, що запобігає хворобам

Як пише Гарвардський університет, гриби містять B2, B3, фолієву кислоту, вітаміни B5, фосфор, селен, мідь, калій, антиоксиданти, корисні для здоров’я і мають здатність знижувати ризик розвитку раку, в той час як Національний університет Сінгапуру вивчає вплив грибів на боротьбу з деменцією.

Такі теми висвітлювалися у засобах масової інформації, особливо щодо профілактики деменції: New York Times, BBC, Business Insider та Forbes. Гриби означають здоров’я — виробникам грибів просто необхідно донести цю інформацію до споживачів.

  • Безумство навколо вітаміну D

До і під час пандемії Covid-19 багато споживачів приймали добавки з вітаміном D через його життєво важливий внесок у імунну функцію. Цікаво, що гриби здатні генерувати необхідну кількість вітаміну D при впливі джерела ультрафіолетового (УФ) випромінювання, такого як сонячне світло або УФ-лампа – це особливість, яку охоче просуває Mushroom Council і багато американських грибних ферм.

Насправді навіть існує електронна книга для роздрібних торговців та роздрібних дієтологів, повністю присвячена темі вітаміну D у грибах, створена Monterey Mushrooms.

  • Їжа зі смаком умамі

Понад 100 років тому було названо п’ятий смак (крім солодкого, кислого, солоного та гіркого) – умамі. На щастя для грибів, в 1957 році Акіра Кунінака з Японії зрозумів, що нуклеотид-гуанозинмонофосфат (ГМФ), присутній у грибах шиїтаке, має смак умамі. Цей смак робить продукт ароматним, дозволяє зменшити вміст солі на 50% і підкреслює насолоду, зменшуючи при цьому гіркуватий присмак у їжі – умамі характерний майже для всіх грибів.

  • Дружній для екосистеми продукт

П’ята перевага вирощування грибів у тому, що це екологічно чистий продукт. Для виробництва одного фунта печериць потрібно 1,8 галона води(помідорам потрібно 26 галонів). Також виробництво одного фунта печериць вимагає близько однієї кіловат-години енергії (що еквівалентно приготуванню кавника і підтримці його в теплі протягом години), і при їх вирощуванні виділяється всього 0,7 фунта CO2 21. (Люди генерують 2,3 фунта на день).

Ці статистичні дані показують, що вирощування грибів є однією з найекологічніших форм виробництва продуктів харчування, на думку клієнтів Agro-Projects, це дозволяє їм відносно легко отримати гранти та фінансування для будівництва грибної ферми.

Американський експерт Анн-Марі Рерінк, керівник 210 Analytics та автор книг «Сила продукту» та «Сила м’яса» пояснює основні причини популярності грибів: «У будь-якого продукту, бренду чи категорії є три важелі зростання: ви можете зробити так, щоб більше людей купували його, щоб люди купували його частіше, і щоб люди витрачали трохи більше, бо вони купують більше чи експериментують із різними видами. Чим більше з цих важелів можна застосувати, тим сильніша тенденція». Все це застосовується до грибів.



Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: