Ціни на соняшникову олію протягом останнього місяця впали на 7%, на шрот – на 24%. Маржа переробників знизилась до мінімуму в деяких регіонах України. Про це повідомляє Agricensus із посиланням на джерела на ринку, пише agronews.ua.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Зазначається, що таке зниження обумовлене падінням на основних експортних ринках. Так, ціни на соняшникову олію від продавців знизилися в середньому на 60-70 $/т залежно від країни походження та становили 835-840 $/т CIF Мерсін для спотової доставки.
На думку фахівців, ринок майже досяг свого мінімуму, але вони не заперечують подальших коригувань у короткостроковій перспективі та вважають, що березень буде вирішальним місяцем.
Ціни на соняшниковий шрот в українських портах впали на 24%, до $155-165/т CPT порт.
«Це пов’язано з тим, що попит з боку основних напрямків експорту, таких як Індія, Китай і країни ЄС, залишається млявим, а пропозиція продукції в Чорноморському регіоні є більш ніж достатньою, зважаючи на присутність двох великих експортерів соняшникової олії в регіоні», — пояснили співрозмовники.
До цього Індія суттєво скоротила закупівлі української соняшникової олії через ризики, пов’язані з війною, і перейшла на продукцію з росії та Аргентини.
Трейдери прогнозують, що ціни на соняшникову олію чорноморського походження будуть на рівні 840 $/т CIF Китай з поставкою в березні-квітні, на соняшниковий шрот — 280-295 $/т CIF Китай.
Торгові джерела на переробних підприємствах у центральній та західній частинах України говорять про зниження маржі до мінімального рівня із закупівельними цінами на соняшник, але в деяких випадках націнки знизиться до нуля, якщо зважати на збільшення витрат на логістику.
Представники ОЕЗів припускають зменшення обсягів переробки або призупинення заводів, якщо поточні тенденції збережуться.
Однак деякі переробники в південних регіонах повідомляють про достатню маржу переробки близько 50 $/т за поточних цінових рівнів як на сировину, так і на продукти переробки, що, ймовірно, пов’язано з мінімальними витратами на логістику через територіальну близькість до портів.