НОВИНИ

Хто є лідером світового ринку столового винограду

20.04.2021 15:01
0200o4gk-badc


Серед країн-лідерів світового ринку столового винограду на сьогоднішній день можна виділити Чилі і США. При цьому Чилі лідирує за обсягами експорту, і може стати прикладом для Центральної Азії з розвитку всіх видів плодоовочевого бізнесу завдяки активним інвестиціям в два найважливіших аспекти – дослідження ринку і маркетинг. А США є найбільш інноваційною країною серед тих, хто вирощує і експортує столовий виноград. Про це повідомляє eastfruit, пише agronews.ua.

За словами економіста інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрія Ярмака, якщо говорити про США, то незважаючи на дорогу робочу силу, американські виробники столового винограду найбільше заробляють на реалізації столового винограду. Вони експортують виноград в преміальному ціновому сегменті дорого, а також продають колосальні обсяги своєї продукції на внутрішньому ринку.

«Що ж стосується європейського ринку, то найбільшим експортером в ЄС є Італія завдяки високій якості продукції і активному маркетингу», – зазначив Андрій Ярмак.

Столовий виноград в ТОП-3 найбільш експортованих свіжих овочів і фруктів в світі.

Економіст ФАО також підкреслив, що свіжий столовий виноград входить в ТОП-3 найбільш експортованих свіжих овочів і фруктів, без урахування горіхів, а щорічний оборот міжнародної торгівлі даною продукцією в грошовому вираженні становить $ 9 млрд., А в кількісному – близько 5 млн тонн.

За словами Андрія Ярмака, перевага країн Центральної Азії на ринку столового винограду перед, скажімо, яблуком або лохиною, полягає в тому, що його можна вирощувати в досить обмеженій кількості країн. При цьому 55% ​​світового експорту за обсягом і 62% по виручці контролюють ТОП-6 світових експортерів. Серед них Чилі з часткою світового експорту за обсягом в 17%, Італія (10%), США (8%), Перу (7%), ПАР (7%) і Китай (6%).

«Варто звернути увагу на Перу, виробники якої вирішили просто повторити успіх Чилі в підходах до організації плодоовочевого бізнесу. Однак вони врахували помилки, які допускали чилійці, і тому Перу на сьогодні є найбільш цікавою країною з вивчення досвіду в експорті фруктів і ягід. До слова, перуанський виноград продається на світовому ринку набагато дорожче чилійської продукції.

Якщо говорити про такий експортері як Китай, то його продукція також реалізується на зовнішніх ринках за порівняно високими цінами. Це пояснюється тим, що Китай знаходиться в «жирному» регіоні – в самому центрі Азії. Цей регіон характеризується високими темпами приросту населення, а також позитивною динамікою економічного зростання. Відповідно, китайські виробники цим користуються, і в сезон збирання столового винограду в країні його реалізують на зовнішні ринки за досить високими цінами. В інший же час Китай перетворюється в крупного імпортера столового винограду », – зазначив економіст ФАО.

Андрій Ярмак також звернув увагу, що лідери світового експорту, як правило, отримують більш високі ціни за виноград, завдяки підбору більш цінних з точки зору імпортерів сортів і більш ефективного маркетингу.

«Кілька років тому виступаючи на конференції по столовому винограду в Кишиневі я розповідав про те, що найдешевший виноград в світі експортує Молдова. Це до сих пір правда. Експортна ціна – це дзеркальне відображення цінності вашої продукції в очах покупця. Тому, якщо ми говоримо про експорт зерна, то ми можемо пишатися тим, що ми продаємо дешевше через більшої ефективності виробництва та / або логістики. Якщо ж говорити про плодоовочевої продукції, то пишатися низькою ціною не варто », – пояснив економіст інвестиційного департаменту ФАО.

При цьому Андрій Ярмак додав, що світовий ринок столового винограду в середньому росте на 3,6% в рік. Це більш швидкі темпи, ніж у ринку бананів, цитрусових, овочів і картоплі, але повільніше, ніж у ринку ягід, авокадо та інших екзотичних фруктів. «Тобто, за великим рахунком питома вага винограду в світовій торгівлі залишається більш-менш стабільним з повільною тенденцією до зниження», – пояснив економіст ФАО.

Лідером же за обсягами приросту експорту столового винограду є Афганістан, який щорічно збільшує зовнішні продажі на 35 тис тонн або 22%. Далі слідують Китай і Індія, які щорічно нарощують експорт свіжого столового винограду на 33 і на 30 тис тонн відповідно.

«Саме ці три країни сьогодні забезпечують основний приріст світового експорту столового винограду», – резюмував Андрій Ярмак.

Нагадаємо, що в Україні виноробство потребує підтримки з боку держави.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: