НОВИНИ

Експорт української продукції садівництва зменшується другий рік поспіль

25.03.2024 15:15
2

У 2023 році виручка від експорту Україною плодово-ягідної продукції дорівнювала 257 млн дол., скоротившись на 18 % у порівнянні з попереднім роком. Таким чином, повномасштабна війна продовжує негативно впливати на потенціал поставок фруктів, ягід і горіхів на закордонні ринки. Про це повідомляє Українська асоціація аграрного експорту (УААЕ), пише agronews.ua.

Найбільші доходи нашим експортерам торік принесли продажі заморожених ягід та інших фруктів (132 млн дол., в основному, малини і чорниці), волоських горіхів в шкаралупі й лущених (77 млн дол.), зерняткових культур (по суті, яблук, 18 млн дол.), свіжих ягід (18 млн дол.).

Що стосується кількісних обсягів за вказаними групами, то у 2023 році експорт заморожених плодів сягнув 87 тис. т, збільшившись на 3 тис. т і ставши максимальним за період незалежності України. Показник збуту на міжнародному ринку волоських горіхів зріс з 25 тис. т 2022 року до майже 31 тис. т 2023 року, а ягід, відповідно, – з 4 тис. т до 5 тис. т. При цьому зменшились обсяги експорту яблук і груш – з понад 46 тис. т у 2022 році до  42 тис. т у 2023 році.

Основні країни-покупці плодів і ягід українського виробництва за минулий рік: Польща – близько 62 млн дол., Німеччина – 24 млн дол., Італія – 14 млн дол., Франція – 13 млн дол., Чехія – 13 млн дол., Румунія – 12 млн дол.,  Нідерланди – 11 млн дол., Австрія – 11 млн дол., Азербайджан – 10 млн дол. В цілому, Європейський Союз зберіг статус головного споживача нашої продукції садівництва, маючи частку в 77 %.

УААЕ зазначає, що глобальні цінові тенденції тут виявились неоднозначними. Для заморожених плодів та волоських горіхів зниження експортних цін призвело до скорочення сумарної виручки попри нарощування кількісних обсягів. Середня вартість українських яблук залишилась у 2023 році такою самою, перевищуючи 400 дол/т. Натомість відбулось подорожчання лохини до 4481 дол/т, тобто на 18 %.

Загалом у 2024 році для наших профільних експортерів дуже важливо буде зберегти, а за сприятливої внутрішньої і зовнішньої кон’юнктури – намагатись розширити свої позиції на основних та додаткових ринках збуту.



Перегляди: 54
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: