Україні ще 10 років буде не вистачати морських зернових терміналів | AgroNews
        
        
        
        
        
        
              
              
        

        
        
        
        
      
        
              

        
        
    
    
        
        

Україні ще 10 років буде не вистачати морських зернових терміналів

1904_1.640.jpg

Експортери українського зерна найближчим 10 років будуть потребувати збільшення морських перевалочних потужностей, оскільки потенційно аграрії здатні подвоїти врожайність зернових.Таку думку висловив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачов в відеоінтерв'ю видавництву «Порти України».

«Україна ще навіть наполовину не використала потенціал з вирощування зернових. У нас вирощуються в середньому 4 т пшениці і трохи більше 5 т кукурудзи з гектара. При тому, що в США середня врожайність кукурудзи 11 т, а у Франції середня врожайність пшениці - 8 т з гектара. І у нас є всі передумови вирощувати не менше, ніж ці країни. Таким чином, можна сказати, що на тих же площах ми можемо вирощувати в два рази більше », - сказав експерт.

На думку Горбачова, вирощуючи в два рази більше, в Україні знову зрозуміють, що не вистачає терміналів.

«Тому, думаю, в найближчі 10 років буде тривати будівництво терміналів, і це буде як і раніше вигідним бізнесом», - уточнив він.

За словами Горбачова, більш перспективними є термінали, які компанії-зернотрейдери будують для власних потреб, при цьому самостійно займаються залученням вантажопотоку.

«Власний термінал можна розглядати не тільки як спосіб заробляння грошей, але і як спосіб управління якістю - як самого товару, так і якістю сервісу, який ти надаєш. Коли приходить судно, яке ти вантажиш не по 5 тис. Т на добу, а 40 тис. Т - відповідно, у тебе буде і фрахт дешевше », - додав він.

Горбачов зазначив, що за вартістю перевалки Україна як і раніше знаходиться вище, ніж в Європі. У Європі вартість перевалки складає € 6 за т, у нас на сьогоднішній день - $ 9-11.

«Я думаю, що закінчиться це так само, як і у всіх країнах, де зернові термінали в 99% випадків належать трейдерам. Тому що маржа заробітку там дуже невелика. Ти повинен керувати вантажопотоком, повинен залучати величезні кошти, щоб забезпечити цей вантажопотік. І для компанії (займається тільки перевалкою), яка побудувала термінал, вклала в нього $ 100-200 млн, тепер потрібно залучити ще $ 300-400 млн для забезпечення вантажопотоку - це практично нереально », - пояснив Горбачов.

Додати коментар
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.