Малі елеватори призвели до колапсу зерноперевезень в Україні

08.10.2018 16:27
  • В Україні необхідно здійснювати поступове укрупнення зернових потужностей і зменшити кількість невеликих елеваторів, які працюють із залізницею.

    Основною причиною недостатньої ефективності перевезень зернових вантажів залізничним транспортом, на думку Саболевського, є відсутність інвестицій учасників ринку зернової продукції в розвиток логістики.

    Так, велика кількість малих елеваторів в Україні, які не здатні навантажувати повносоставні поїзди або великі групи вагонів, зменшує ефективність зернової логістики в цілому. Відповідно, необхідно здійснювати поступове укрупнення зернових потужностей.

    «Для об’єктивного аналізу вибрали країну, яка виробляє порівнянні з Україною обсяги зернових, і велика їх частина перевозиться залізничним транспортом. Для досягнення показників Канади необхідно, щоб такий же обсяг зерна оброблявся 500 елеваторами. Дані за 2016 р. свідчать, що при виробництві зернових в Україні 65,2 млн тонн і в Канаді 55,3 млн т кількість елеваторів в Україні майже вдвічі вище, при цьому середній обсяг переробки зерна на одному елеваторі в Україні на 48% нижче», — сказав Антон Саболевський.

    За його оцінками, для ефективної логістики в Україні необхідно укрупнити понад 200 зернових елеваторів, що зменшить і витрати на транспортування, і прискорить оборот зерновозів. Крім цього, через формування малих груп вагонів, викликаних низькою переробною здатністю ряду елеваторів, створюється дефіцит локомотивів, компанія несе додаткові витрати на паливно-мастильні матеріали і роботу локомотивних бригад. Тому «Укрзалізниця» пропонує учасникам зернового ринку переглянути логістику і перейти до поступового укрупнення елеваторів.

    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: