Конкурс “під одного” за участю Hutchison Ports необхідно скасовувати – експерти

03.08.2018 13:26
  • За його словами, теоретично конкурс з одним учасником можливий, але тільки не в українських реаліях. “Ну, це не нормально однозначно. Тут треба розбиратися, наскільки цей конкурс прозорий. І взагалі була якась інформаційна кампанія з боку держави – щоб залучити більше учасників?”, – сказав експерт.

    Раніше експерт Центру протидії корупції Сергій Гула заявив, що конкурс з одним учасником – це, швидше за все, корупційна схема, оскільки, для такого великого і рентабельного об’єкта, як порт “Чорноморськ” не складно знайти, як мінімум, два потенційні інвестори.

    Однак ще з 2017-го року, крім Hutchison Ports, ніхто більше не подав заявку на участь. “Там, де бере участь одна компанія – швидше за все, це корупційна схема. Якщо немає конкуренції, це породжує зловживання і корупцію.

    «Органи держвлади і місцевого самоврядування, прокуратура повинні зацікавитися таким ходом подій і розібратися – чому немає інших альтернативних українських або західноєвропейських компаній, які хотіли б укласти угоду оренди “, – зазначив Гула.

    Не дивлячись на те, що серед заявників – тільки Hutchison Ports, Мінінфраструктури анонсувало конкурс вже в серпні поточного року.

    Профспілки “Чорноморська” планують заблокувати конкурс через суд або іншими більш радикальними методами, – про це заявив профспілковий лідер Сергій Бризгалов.

    При цьому, за даними Фонду держмайна, конкурсу може і не бути зовсім, якщо більше ніхто не подасть заявку на участь. В такому випадку, можливий варіант прямих переговорів з Hutchison Ports, як з єдиним бажаючим орендувати причали №1-6 і 43 га землі ДП МТП “Чорноморськ”.

    Кандидат економічних наук, професор Олена Сльозко вважає, що Україні необхідно вести себе обережніше, оскільки китайське лобі – вкрай агресивне і готове на все заради поставленої мети.

    А порт “Чорноморськ” дуже цікавий Китаю, вважає вона. “Китай начебто як м’яка сила в світі вважається, але, насправді, вони дуже жорстко будуть брати своє. Якщо цей порт буде у них, буде дуже складно його потім повернути назад. І дуже дивно, що державний порт знову намагаються віддати через офшор. Хоча скільки було скандалів, скільки проти офшорів”, – підкреслила Сльозко.

    Нагадаємо, в офіційній заявці на участь в конкурсі фігурують не материнська китайська компанія, а її офшорна структура Hutchison Ports Development Limited, зареєстрована на Британських Віргінських островах. Мінінфраструктури заявило про реєстрацію в Україні дочірнього підприємства Hutchison Ports.

    Однак у міністерстві так і не надали офіційного підтвердження про те, що учасником в конкурсі буде саме українська, а не офшорна “дочка” китайського оператора.

    За матеріалами: КП

    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: