Новий офшорний скандал: великий порт намагаються віддати офшорній фірмі

16.07.2018 14:25
  • За даними Фонду держмайна України, Мінінфраструктури планує підписати договір не з материнською компанією, а з фірмою Hutchison Ports Development Limited, яка зареєстрована в офшорі – на Британських Віргінських островах, про що свідчить виписка з реєстру БВО. На думку колишнього заступника Національного банку України Ярослава Солтиса, в разі передачі порту за такою схемою, держава втратить контроль над підприємством.

    “Контролю не буде взагалі! Все, що за кордоном, ми його не контролюємо. І ніяких доходів до бюджету. Якщо державний службовець щось робить через офшор, то значить він, будучи державним службовцем, обманює український народ, обманює український бюджет, український Мінфін і український уряд. Якщо це уряд робить – то він обманює сам себе”, – пояснив Солтис.

    Експерт зазначив, що в разі підписання договору з офшорною структурою, навіть юридично обумовлені гарантії нічого не коштуватимуть, не дивлячись на те, що мова йде про дочірній структурі глобального оператора.

    “Що може гарантувати офшор? Він ніхто і звати його ніяк. На те він і офшор, щоб ні за що не відповідати. Гарантії може давати велика компанія – Сіменс, Мерседес, Вольво тощо. Дочірня структура – це окрема юрособа, що спеціально призначена для того, щоб оптимізувати витрати. Що таке оптимізувати? Не платити податки”, – підкреслив Солтис.


     Chernomorsk_fond-1

    Chernomorsk_fond-2

    На думку голови Комітету економістів України Андрія Новака, від офшорної компанії не слід очікувати не тільки інвестиційних вливань, але і виконання соціальних зобов’язань, які сьогодні є ядром конфлікту між портовиками “Чорноморська” і Мінінфраструктури.

    “Звичайно ж офшорна компанія не буде нести ніякої соціальної відповідальності. Тому що офшорні компанії сьогодні є, а завтра їх закрили. Тому це – високий ризик, в тому числі для працівників. Це чергове негативний чорна пляма на іміджі України як держави. Чому це робиться через офшор? Не виключено, що це компанія якогось українського чиновника або політика “, – сказав Новак.

    Експерт не бачить причин, чому б Україні не підписати договір безпосередньо з материнською компанією і не вдаватися до офшорних схем. Якщо ж договір все-таки буде підписаний з компанією, зареєстрованою на БВО, це буде означати, що в Україні з’явиться чергова схема з виведення капіталу з країни.

    “Офшорні компанії для того і створюються в зонах з пільговим податковим режимом – щоб виводити капітал. Це єдина мета їх існування, як таких. Тому, якщо використовується схема через офшорну компанію, зрозуміло, що це для мінімізації оподаткування в Україні та для виведення капіталу” , – упевнений Новак.

    При цьому експерт зазначив, що на сьогоднішній день практично не існує механізмів протидії подібним схемами, крім максимальної публічності.


     Cherno_reg-1

    Cherno_reg-2

    “Єдине, чого наші чиновники і політики бояться, так це телекамер і телеефірів. Тобто широкого висвітлення цієї теми, цього скандалу”, – резюмував Новак.

    Нагадаємо, Одеське відділення ФДМУ підтвердило, що на оренду причалів №1-6 державного порту “Чорноморськ” претендує компанія Hutchison Ports Development Limited, зареєстрована під номером 1004587 в реєстрі Британських Віргінських островів. Не дивлячись на те, що заявку на участь в тендері подала офшорна компанія, а також всупереч активного протесту трудового колективу порту, ФДМУ та Мінінфраструктури готують проведення конкурсу в найближчі тижні.

    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: