Всеукраїнська екологічна ліга публічно звернулася до депутатів з відкритим листом | AgroNews
        
        
        
        
        
        
              
              
        
        
        
        
      
        
              

        
        
    
    
        
        

Всеукраїнська екологічна ліга публічно звернулася до депутатів з відкритим листом

96c2bb1-knopkodavy690.jpg

Сьогодні, 7 червня 2018 року на засіданні Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин планується розгляд проекту Закону р. № 5448-д від 30.03.2018 р. «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції». Правкою номер 72 у порівняльній таблиці до тексту зазначеного проекту для розгляду до другого читання передбачено - виключити третє речення частини другої статті 4 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 14, ст.91) про обов’язкову умову завезення та застосування незареєстрованих в Україні пестицидів для цих цілей - документальне підтвердження їх державної реєстрації в країні, де вони виробляються. Хоча сам законопроект 5448-д від 30.03.2018 р. стосується органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, і в редакції прийнятій в першому читанні не передбачає нічого про завезення та застосування незареєстрованих в Україні пестицидів для державних випробувань та наукових досліджень.

Дана правка номер 72 повністю дублює зміст законопроекту №6606 від 21.06.2017 р. «Про внесення змін до статті 4 Закону України «Про пестициди та агрохімікати» щодо ввезення пестицидів на митну територію України» (Підпункт 1 пункту 1), який викликав багато критики і обурення громадськості, шість разів був включений до порядку денного сесії Верховної Ради України, але так і не розглянутий.

Звертаємо Вашу увагу, що 8 лютого 2018 р. в прес-центрі Інформаційного агентства «Інтерфакс-Україна» відбулася прес-конференція на тему «Аграрне лобі парламенту готує українців до генетичних експериментів над собою. Законопроект 6606». 23 травня 2018 року відбувся у стінах Верховної Ради України круглий стіл: «Вплив неконтрольованого ринку пестицидів на екосистему України», за участю профільних організацій, народних депутатів України, представників державних органів, на якому було наголошено на негативних ризиках прийняття законопроекту №6606 від 21 червня 2017 року. Представників Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин було також запрошено до участі в заході та обговорення. Міністерство екології та природних ресурсів України офіційним листом не підтримує прийняття законопроекту №6606 від 21.06.2017 р.

Всеукраїнська екологічна ліга не підтримує правку номер 72 до тексту проекту Закону р. №5448-д від 30.03.2018 р. для розгляду в другому читанні, яка передбачає виключити третє речення частини другої статті 4 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» про обов’язкову умову завезення та застосування незареєстрованих в Україні пестицидів для цих цілей - документальне підтвердження їх державної реєстрації в країні, де вони виробляються, а також правку номер 73, яка відповідно передбачає внесення змін у статтю 10 Закону України "Про пестициди і агрохімікати" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 14, ст.91) доповнити новою частиною такого змісту: Підпункт 4 пункту 3 Розділу XII законопроекту виключити. Прийняття цих правок фактично означає прийняття законопроекту р.№6606 від 21.06.2017 р.

Діюча на сьогодні норма Закону України "Про пестициди та агрохімікати", яку на сьогодні намагаються скасувати, відіграє загальнонаціональне безпекове значення та стримує імпорт готової продукції сумнівної якості, яка може завдати непоправної шкоди життю та здоров’ю громадян.

Законопроект №6606 від 21.06.2017 р. та правки номер 72 та 73 до тексту проекту Закону р.№5448-д від 30.03.2018 р. для розгляду в другому читанні відкривають шлях для імпорту на територію України пестицидів, які з будь-яких причин, в тому числі їх небезпечності для довкілля, життя та здоров’я людини, були не дозволені або заборонені в інших країнах. Не секрет, що міжнародні компанії мають великий об’єм вироблених пестицидів, що за результатами виявлення їх шкідливої післядії були заборонені в країнах їх виробництва. Тим не менш, зберігання та утилізація таких пестицидів є коштовним тягарем, тож міжнародні компанії шукають будь-які можливі шляхи заощадити та не нести великих збитків.

Після прийняття законопроекту №6606 від 21.06.2017 р. та правки номер 72 та 73 до тексту проекту Закону р. №5448-д від 30.03.2018 р. для розгляду в другому читанні, міжнародні компанії матимуть змогу завести та зареєструвати в Україні дослідні препарати, які не дозволені для використання в їх країні виробництва, після чого імпортувати десятки тисяч тон пестицидів, які можуть нанести неминучу екологічну катастрофу українській флорі та фауні та на сам перед здоров’ю та життю українцям.

Звертаємо Вашу увагу, що запропонований підхід у законопроекті №6606 від 21.06.2017 р. та правці номер 72 до тексту проекту Закону р. №5448-д від 30.03.2018 р. для розгляду в другому читанні ускладнить гармонізацію законодавства України правилам та дерективам ЄС (Бігесііуе 2009/128/ЕС, К.е§и1аІіоп (ЕС) N0 1185/2009 , Ке§и1аІіоп (ЕС) N0 396/2005, Ие§и1аііоп (ЕС) N0 1272/2008 , Оігєсііує 2000/60/ЕС, Оігєсііує 98/83/ЕС, Пігесііуе 2006/118/ЕС, Оігєсііує 2004/35/СЕ), що регулюють сферу застосування засобів захисту рослин - використання нових препаратів в країні-член ЄС можливе тільки після відповідної реєстрації нового препарату в країні-члені ЄС. А також за наявності окремого дозволу країни на застосування нових препаратів на її території. Таким чином, відповідно до правил ЄС кожен новий препарат (пестицид) має пройти державні випробування за певною процедурою та на базі раніше виданого дозволу країною членом ЄС видається дозвіл на застосування в іншій країні ЄС.

Таким чином прийняття вказаної норми законопроекту №6606 від 21.06.2017 року та правки номер 72 та 73 до тексту проекту Закону р. №5448-д від 30.03.2018 р. для розгляду в другому читанні є передчасними та можуть бути розглянуті виключно після приведення профільних нормативно правових актів, що регулюють обіг пестицидів відповідно директивам ЄС та принципам гармонізації українського законодавства до законодавства ЄС.

Також, варто зазначити, що для наукових Експериментів, в тому числі для українських наукових установ, немає жодних законодавчих обмежень щодо ввезення новітніх діючих речовин в Україну, а процедура тестування нових продуктів може бути затверджена постановою Кабінету Міністрів України із залученням профільного наукового товариства.

Звертаємось до Вас з проханням обрати за пріоритет здоров’я та безпеку Українського народу, майбутнє наших дітей та відмовитися від правок номер 72 та 73 до тексту проекту Закону р. №5448-д від 30.03.2018 р. для розгляду в другому читанні, та не підтримувати законопроект №6606 від 21.06.2017 року.