Успішний досвід: елеваторний бізнес

10.05.2018 07:43
  • За 16 років компанія «Прометей» придбала 17 старих елеваторних комплексів в шести областях держави. Більшість з них дісталася  компанії за низькими цінами, оскільки їхні колишні власники прагнули позбутися збиткового для них баласту. Модернізація складських потужностей і вдале управління дозволили скоротити щомісячну вартість обслуговування елеваторів до 100-300 тис. грн в залежності від розміру елеватора і сезону. Це в два-чотири рази менше, ніж витрачали попередні власники. 

    Свою прихильність раритетним елеваторам керівник компанії «Прометей» Рафаель Гороян пояснює просто: вартість будівництва сучасної «банки» становить $ 120-170 за тонну зберігання в залежності від потужності кінцевого об’єкта, місця його розташування, наявності комунікацій, залізничної гілки тощо. У той же час старі елеватори – підлогового зберігання, залізобетонні конструкції або цегляні склади – колишні власники готові продавати по $ 50-70 за тонну зберігання, а старий елеватор в поганому стані – взагалі по ціні металу, з якого складаються його конструкції. І навіть з урахуванням «Реанімаційних» робіт старі бетонні сховища обійшлися бізнесменові в два-три рази дешевше, ніж якби він будував нові.

    Та поряд з цим дуже важливо оновлювати усю систему елеваторного бізнесу, пропонуючи сільгоспвиробникам комплексний сервіс. 

    «Елеваторний бізнес може існувати успішно тільки при умові, що в цьому ланцюжку потужні всі ланки – торгівля, логістика, зберігання, фінансування. На кожному етапі ми зберігаємо невеликий маржинальний дохід, а в комплексі отримуємо прибуток. Будувати свою систему я почав з того, що організував співпрацю з фермерами, які не хотіли мати мороки з доставкою свого зерна на елеватор або в порт, і покупцями, яким потрібно було вчасно заповнити трюми зерном» – розповів бізнесмен.

    Прибуток елеваторного бізнесу безпосередньо залежить від завантаженості, оборотності елеваторів, обсягу. Якщо компанія купує великі обсяги товару – відповідно великі обсяги відвантажує. А значить – успіх залежить від кожного учасника ланцюжка: від менеджера, який надає сервіс, від лаборанта, який проводить аналіз зерна, від працівника елеватора, який підбирає підходящу доопрацювання і умови зберігання, від логіста, який продумує транспортування.

    Також для великого бізнесу дуже важливим є врахування – товару і маржинального прибутку. На «Прометеї» створено систему обліку, яка може аналізувати кожен із сегментів бізнес-процесу окремо. Так, кожен елеватор і автопарк розглядаються як окремі структури. Їхній  прибуток розраховується, щоб відокремити прибутковий елеватор від некомерційного. Такий же підхід до кожного трейдера і навіть до кожної машини. У компанії діє система рейтингу і існує конкуренція, всередині компанії проводяться тендери при продажу і закупівлі. Ця система дозволяє підрозділам всередині компанії існувати автономно.

     

     Керівник компанії «Прометей» Рафаель Гороян

    Поряд з цим для успішного елеваторного бізнесу дуже важливо мати кваліфікований персонал, сучасні лабораторії, продумані інвестиції. Зараз компанія «Прометей» відпрацьовує свою систему управління на тих елеваторах, які придбали в 2017 році. У майбутньому компанія планує розширити географію своїх послуг на Дніпропетровщину, Черкаську, Вінницьку і Харківську області. 

     

    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: