Як МСБ стати партнером світових корпорацій: п'ять успішних прикладів | AgroNews
        
        
        
        
        
        
              
              
        
        
        
        
      
        
              

        
        
    
    
        
        

Як МСБ стати партнером світових корпорацій: п'ять успішних прикладів

1508750206898.jpg

Угорський фермер Янош Туроцкі майже 20 років вирощує насіння кукурудзи для насіннєвого заводу DuPont Pioneer. Для того, щоб стати партнером одного з найбільших в світі виробників насіння з центральним офісом в США, підприємцю довелося постаратися. Він змінив технологію виробництва насіння відповідно до вимог DuPont Pioneer, а також розщедрився на суперсучасну сільгосптехніку та обладнання. Сьогодні підприємець вирощує кукурудзу для угорського заводу компанії на 500 га, ретельно дотримуючись вимог в частині зрошення грунту, а також просторової і тимчасової ізоляції. За словами фермера, така співпраця приносить стабільний прибуток до € 1 тис. з гектара.

Українські фермери масово похвалитися співпрацею з глобальними виробниками не можуть. І причин тому кілька: в гонитві за високим урожаєм чого б то ні було виробники схильні порушити технологію виробництва, заощадити на ресурсах, роблячи ставку не на якість, а на кількість. Але в будь-якому правилі є винятки.

LIGA.net дізнавалася, чи є шанс у українських фермерів і невеликих підприємців з інших сфер стати партнерами транснаціональних компаній.

Фермерам на замітку

Як розповів власник фермерського господарства Ранок в селі Кохані Запорізької області Сергій Катречко, який вже п'ять років вирощує насіння для українського заводу DuPont Pioneer, з пропозицією про співпрацю до нього прийшли самі представники компанії. "Вимоги компанії DuPont Pioneer до партнерів по вирощуванню схожі у всіх країнах. Наші партнери повинні володіти сучасними технологіями землеробства, мати можливість організувати велику кількість робочих для ручної роботи в полі. У більшості випадків ділянки гібридизації компанії Pioneer стають рентабельною культурою в сівозміні", - говорить директор виробничого комплексу DuPont Pioneer Стасі Насіння Сергій Комар.

Однією з головних вимог компанії було те, щоб в господарстві не було іншої кукурудзи (щоб гібриди не переопилялися), додає Катречко. "Плюс їм дуже сподобалося те, що з початку співпраці на полях мого господарства вже було встановлено зрошення", - розповідає фермер. За словами Катречко, в минулому році йому за допомогою DuPont Pioneer вдалося збільшити площі під зрошенням - фермер купив ще одну установку. "Зазвичай передоплата за насіння проводиться в два етапи, а на моє прохання компанія виплатила мені всю суму цілком в листопаді. Так я придбав установку, і до весни вже все було готово до роботи", - розповідає він. Тепер під зрошенням у ФГ Ранок 500 га землі. Фермер зізнається, що в рамках роботи з DuPont Pioneer розширює площі посіву їх гібридів кукурудзи, яку чергує з пшеницею: "В минулому році було 150 га, в цьому вже 225 га, якщо буде ще масив землі, який можна зрошувати, розширювалися б і далі . Мені дуже зручно, що для DuPont Pioneer кукурудзу прибираємо на початку вересня при високій вологості 25-30%, я відразу після збору висіваю пшеницю".

Про прибуток Катречко вважав за краще не говорити, але, за його словами, в DuPont Pioneer фермерам ставлять план по врожайності. Наприклад, наш співрозмовник повинен був зібрати 3,1 т насіння з 1 га. За виконання плану фермеру сплачується стільки, як за 13 т звичайної товарної кукурудзи плюс 10%  надбавки за насінництво.

Співпраця з DuPont Pioneer - не єдиний спосіб стати партнером міжнародної корпорації для маленьких аграріїв. Активно співпрацюють з фермерами підрозділи рітейлера METRO в рамках запущеного в минулому році тільки в Україні проекту Фермове. Рітейлер закуповує в українських фермерів овочі і зелень для реалізації на своїх полицях. "Для того, щоб стати учасником проекту необхідно мати документацію, що підтверджує якість товарів, дотримуватися технології вирощування та транспортування овочів і фруктів, тобто - відповідати всім європейським стандартам якості", - говорить Олена Штанько, менеджер з управління категоріями товарів Овочі та Фрукти МЕТРО Кеш енд Керрі Україна. За рік роботи кількість партнерів зросла вдвічі - з 30 приватних підприємств по всій Україні в 2016 році до 70 фермерських угідь. "Така співпраця приносить вигоду обом сторонам. Для постачальників - це професійна підтримка METRO в сфері підготовки продукції до продажу - калібрування, сортування, фасування і доставка товарів в торгові центри METRO. При цьому фермер отримує без затримок живі гроші", - розповіла Штанько. Для самого рітейлера ж вигода - в постійно підтримуваному асортименті - в сезон близько половини плодоовочевої продукції закуповується у фермерів.

Ще одна можливість співпраці з транснаціональними компаніями - виробництво якісного молока у фермерських господарствах. Таку сировину з руками відірвуть переробники. "У свої партнери ми беремо і великих виробників, і сімейні фермерські господарства. Головне - їх готовність розвиватися і орієнтація на високі стандарти якості. Зі свого боку - ми завжди надаємо експертну підтримку ", - розповіла Світлана Жаглова, менеджер відділу закупівель молока компанії Данон в Україні. Сьогодні український Данон вже працює з трьома кооперативами, які об'єднують 27 сімейних ферм.

 

Є можливість співпрацювати фермерам і з пивоварами. Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine, розповів про досвід співпраці компанії з малими і середніми фермерами в частині закупівель пивоварного ячменю. Компанія попередньо укладає форвардні контракти з переробниками - виробниками солоду. "Дана нишева культура дає можливість отримати прибуток не стільки від кількості, скільки від якості і ексклюзивності товару. При цьому, для великих холдингів культура не цікава через особливості її збуту. Готовність фермерів надавати якісний товар в потрібних обсягах дозволяє нам використовувати саме український продукт , а фермерам - отримувати стабільні замовлення і розвиватися ", - розповідає він.

А якщо не агро

Нескладно, як стверджують представники великого бізнесу, потрапити в список партнерів і не фермерам. Зокрема, як розповів Олексій Калініченко, менеджер з комунікацій Філіп Морріс Україна, 84% всього пулу контрагентів тютюнового гіганта - українські підрядники. "Це 400 партнерів з сукупним обсягом замовлень $ 41 млн. За минулий рік кількість вітчизняних підрядників у нас виросла на 11%. У 2016 році ми підписали контракти з 42 новими локальними компаніями, в 2015 році нових українських постачальників було 30", - говорить він. За словами Калініченка, компанія також працює з фрілансерами через українську фріланс-біржу. "Локалізація підрядних замовлень - значить більше грошей місцевому бізнесу плюс відчутний економічний ефект для корпорації. Ми отримуємо найкращі ціни в порівнянні з іноземними постачальниками", - пояснив він.

Підтверджує ці слова і Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine. "Співпраця з тією чи іншою компанією постачальника або інших партнерів регулюється тендерної політикою. Будь-який гравець ринку, незалежно від масштабу його бізнесу, може працювати з нашою компанією, за умови виконання якісних, кількісних і цінових вимог, зазначених в тендерному завданні", - розповідає він.

Для того, щоб стати підрядником міжнародної компанії, говорить Калініченко, важлива здатність підрядника проявити ініціативу і не боятися сміливих рішень особливо в критичній ситуації. "Кожен партнер у співпраці - фахівець на своєму ринку. Ми не можемо знати всього, що знає підрядник, тому готові прислухатися, якщо пропозиція переконлива і аргументована. Від цього виграє кожна сторона", - говорить Калініченко і додає, що якщо підрядник влаштовує компанію, то він залишається партнером для неї надовго.

За матеріалами LIGA.net

 

 

Додати коментар
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.