За врожайності 6 т/га органічний ягідник окуповується за 4 роки

10.03.2017 11:53
  • Зараз в Україні видано 17 органічних сертифікатів на культурні органічні ягоди і ще стільки ж на дикорослі. Найпопулярніша в Україні культурна органічна ягода – малина. «Попит на неї на світовому ринку стабільний, і його не можуть задовольнити ні Польща, ні Сербія – провідні виробники цієї ягоди в Європі», – пояснює Олена Дейнеко. За малиною йдуть суниця, лохина, ожина, смородина, порічка, обліпиха, жимолость і виноград.

    Рейтинг популярності дикорослих ягід виглядає наступним чином: чорниця, ожина, журавлина, брусниця, бузина, горобина, черешня, кизил, калина, глід, шипшина, терен і лісова суниця.

    Зростанню інтересу до органічного ягідництва в Україні сприяють кілька факторів. Головний – високий попит на світовому ринку і висока прибутковість вирощування ягоди на експорт завдяки низькій вартості робочої сили. «Завдяки останньому українська ягода на зовнішніх ринках дешевша, ніж чилійська, а Чилі – один зі провідних виробників ягід у світі», – розповідає Олена Дейнеко. Відтак на експорт орієнтована левова частка органічних ягідників, тоді як на внутрішній ринок – усього кілька. Особливо високий попит на зовнішньому ринку на заморожену малину.

    Розрахунки Organic Business School на базі практичних кейсів показують, що навіть за врожайності 6 т/га (вона буває й на рівні 12 т/га. – ред.) органічний ягідник починає приносити прибуток вже на 2-й рік, а окуповується за 4 роки. Це стосується, зокрема, плантацій малини та ожини, а суниця приносить прибуток і окуповується ще швидше. У довгостроковій перспективі найприбутковішою є лохина, яка довго виходить на повне плодоношення, зате довго й родить на повну.

    Створити органічний ягідник намагаються багато людей, серед яких вистачає тих, хто раніше ніколи не працював у сільському господарстві. Через це й перші результати новачків дуже різняться. Одні говорять, що органічний ягідник — це дуже складно, інші — що за умови правильної підготовки грунту ніяких проблем немає.

    Якщо вирощувати органічну ягоду багато хто вже навчився, то збутом і маркетингом оволоділи небагато виробників. «Фермери зазвичай не розуміють збуту, не вміють правильно формувати асортимент, не спілкуються з трейдерами, а в 90% випадків навіть не пробують варіантів, альтернативних продажу ягоди з поля», – говорить Олена Дейнеко. Також вона відзначає проблеми з логістикою, охолодженням та з придбанням саджанців ремонтантних імунних сортів.

    Потенціал органічного ягідництва вона оцінює дуже високо, вважаючи, що виробництво у найближчі роки може зрости на порядок. Та для цього потрібно вийти на широкий світовий ринок, налагодивши експорт до ЄС, Азії, США.

    За матеріалами: Пропозиція


    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: