АГРОФОТО

Відбулась презентація України як виноробного регіону та запуск бренду «Вина України»

07.11.2019 10:31

25 жовтня в рамках Міжнародной виставки вина Wine&Spirits Ukraine за підтримки ГС Укрсадвинпром відбулася знакова подія для галузі українського виноробства – презентація України як виноробного регіону і запуск бренду Вина України|  Wines of Ukraine. Презентація “Україна – виноробна країна!”

 

Відкрив конгрес Taras Kachka – Заступник міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства – торговий представник України, для якого Wine&Spirits Ukraine стала першою виставкою, яку він відвідав в статусі заступника міністра. Тарас Качка зазначив, що особисто для нього Вино – найбільш амбітний проект для просування на експорт. Тому що це не тільки логістика, це можливість продати історію країни.

Він наголосив на важливості галузі виноробства для української економіки і запевнив виноробів в підтримці міністерства.

Підключився до дискусії Ivan Plachkov з уже крилатою фразою: «Бідність України суперечить законам природи». Маючи багатий досвід роботи в держструктурах Іван Васильович зазначив, що в 1973 році 18% надходжень до бюджету Одеської області становила галузь виноградарства та виноробства. Невірна держпідтримка привела до надлишку насаджень, і як результат, вирубування виноградників сьогодні.

Ivan Plachkov підняв важливе питання представленості України на міжнародних виставках, Taras Kachka підтвердив важливість спільного підходу в просуванні бренду Вина України на міжнародні ринки і пообіцяв підтримку в організації національних павільйонів на головних міжнародних винних виставках світу.

Владимир Печко – президент ГС УКРСАДВИНПРОМ і модератор конгресу розповів про історію виноробства в країні, про нинішній стан галузі і зазначив, що в проекті закону про бюджет на 2020 рік закладена державна підтримка на розвиток садівництва і виноградарства а розмірі 400 млн гривень.

Продовжив презентацію Giorgi Iukuridze – співвласник компанії SHABO важливими словами: «Історія – це найголовніше. Треба знати звідки ми прийшли, щоб розуміти куди ми хочемо потрапити». Історія українського виноробства в Україні налічує понад 2500 років, коли ще древні греки починали займатися виноробством на території сучасної України. Далі Гіоргі розповів про швейцарських поселенців – творців сучасного Шабского регіону. Важлива складова – виноградники Шабо розташовані на одній широті зі знаменитим французьким регіоном Бургундія.

Головний принцип сім’ї Іукурідзе, власників Шабо, який вони, як грузини, привнесли в нашу країну: «Вино – це культура. Культура виноградарства, культура виноробства, культура споживання. Вино народжується на винограднику». На сьогоднішній день на 1200 га виноградниках компанії Шабо росте 4 мільярди виноградних лоз!

З початку заснування SHABO завоювали понад 600 міжнародних нагород! Географія експорту від Японії до Бразилії. Китай, Казахстан і Прибалтика – основні ринки збуту. З 2009 року компанія Шабо запустила соціальний проект – Центр Культуры Вина Шабо, де діляться багатою історією українського виноробства. Гіоргі запросив всіх на виставку картин Пабло Пікассо, яка відбудеться цього літа в Центрі культури вина.

Наступний спікер – Ivan Plachkov – собсвеннік Wine Kolonist. Іван Васильович подякував Шабо, Вина Гулієвих, Коблево і Інкерман, які свого часу не дозволили знищити галузь виноробства в Україні.
Під враженням від якості і успіху вин Шабо і Гулієвих в 2002 році родина Плачкових посадила перший виноградник, а в 2005 році створили бренд Колоніст.

Виноградники Колоніст розташовані на одній широті з Бордо. Колоніст поставив собі завдання створювати бренд Українського вина. Філософія ТМ Колоніст: 1) Створюємо традиції – виноробня створена з чистого аркуша. 2) Ми робимо чесне вино – то, що дає природа. 3) Робимо вино для всіх як для себе. 4) Наше вино має бути бажаним (не платимо за вхід в мережі) 5) Ми хочемо, щоб вино стало частиною долі його шанувальників (вино продається в Лондоні, Бордо, Польщі, Канаді, але експорт не більше 10% від загального виробництва, в пріоритеті – український споживач).

Головна проблема – недостатньо землі. Ризик втрати своїх виноградників при відкритті ринку землі.

У дискусію подключілся Микола Сольський – Голова комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики. Основна тема доповіді – приватизація Укрспирт і всіх організацій у власності МінАПК.

Vera Kozlivskaya – директор заводу Koblevo наголосила на необхідності інвентаризації землі і наполягла, що «турбо-режимом не можна вирішувати закон про ринок землі!»

Ivan Plachkov запропонував провести виїзне засідання комітету «в полях» в грудні, запросити власників паїв і запропонувати їм варіанти вирішення з продажу землі.

Полосков Анатолий – директор Chateau Chizay – Шато Чизай переносить гостей конгресу з Одеси в найзахідніший край України – Закарпаття. Шато Чизай засноване в 1995 році і побудовано з нуля завдяки інвестиціям Hugo Gutman. Не дивлячись на те, що вина компанії експортуються в багатьох країнах світу, «найбільша боротьба відбувається всередині України – з неповагою українців до всього українського». У жовтні цього року був відкритий музей виноробства Закарпаття, мета якого підвищення культури споживання вина. «Ми не хочемо бути схожими на Бордо і Бургундії, ми – Закарпатці!», – з гордістю заявляє Анатолій.

Полосков Анатолій озвучує головну тезу дня – в українському виноробстві немає конкурентів, є колеги!

Наступний спікер – Сергей Семков – директор виробництва Одесавинпром, історія якого сягає в 1857 рік, коли в старих одеських катакомбах відкрили підвал для виробництва і зберігання вин. Сьогодні на заводі в рік виробляється понад 10 млн пляшок ігристих вин і більш 5 млн пляшок тихих вин. Як результат – понад 100 млн грн відрахувань податків до бюджету.

Знову піднімається питання необхідності відмови від акцизної марки, яка не тільки недоцільна, а й некрасива з точки зору маркетингу.

Тетяна Матвєєва, головний винороб Koblevo поділилася факторами, які формують характер вина: унікальний терруар Миколаївської області; 15 сортів винограду з Німеччини, Італії, Сербії; інноваційне обладнання, прогресивні технології; Команда!

Відомі консультанти-енологи Алина Тенетка (Alina Tenetka) і Маша Скорченко (Masha Skorchenko) розповіли про «невинні» регіони України під супровід фотографій  Arsen Fedosenko.

Пом’якшення клімату сьогодні дає можливість вирощувати виноград практично в кожному регіоні України. Спрощення ліцензування сприяє зростанню малих виноробів.

Мале виноробство зростає від «трилітрових банок» до двухсотлітрових резервуарів, від Києва до Львова. Скоро Українське вино займе гідне місце в винних атласах і полицях світу!

Maryan Zablotskyy – член комітету Верховної Ради по вопросам фінансів, податкової та митної політики зголосився всіляко підтримувати галузь.

Орест Дейнека висловився про проблеми отримання ліцензії і надії на полегшення оподаткування для малих виноробів.

Оксана Ткаченко (Oksana Tkachenko) розповіла про важливість сенсорного аналізу в розвитку бренду Вина України.

Jean-François FAUCHER, президент XBS Group – Supply Chain BPO поділився нюансами виходу на європейські ринки.

Ральф Ловак – Консультант Європейського офісу ТПП України розповів про проекти підтримки експорту і пошуку партнерів.

Женя Николайчук (Jenia Nikolaichuk), співвласник українських винних барів Like a local’s wine bar – звернулася до виробників з важливим посилом – виробляєте стабільно якісне вино!

Bohdan Yaskiv – Адвокат, керуючий партнер TOTUM LF, голова комітету з аграрного та земельного права Асоціації адвокатів України поділився, як відіб’ється введення ринку землі на виноробних господарствах. Як підготуватися і що потрібно знати?

Найважливіший результат конгресу – все винороби, власники і директори компаній одностайно готові об’єднаються заради спільної мети – просування України як виноробного регіону світу і створення бренду Wines of Ukraine – Вина України!

Така підтримка один одного і галузі в цілому не залишає сумнівів – про винах України скоро заговорить весь світ!

Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: