НОВИНИ

Як вплине торгова війна між США і Китаєм на Україну

12.02.2019 12:51
  • На сьогоднішній день українські агроекспортери вже можуть відчути результат торгової війни між США і Китаєм. Поки що це результат непрямий, а опосередкований. Проте, відмова Китаю від закупівлі американських соєвих бобів в подальшому може відбитися на продажах української соняшникової олії. Яким чином може бути реалізований неоптимістичний сценарій для українських агровиробників розповіла директор департаменту аналітики компанії MARCOPOLO COMMODITIES Олена Нероба в ході IV конференції «Стратегії експорту. Трейдинг і логістика», пише ukrainefood.org.

    Говорячи про торгову війну США і Китаю, фахівець зазначила, що в сфері сільського господарства основний камінь спотикання в рамках даного процесу на сьогодні складається в закупівлях соєвих бобів, що потягнуло за собою ряд подій, які так чи інакше позначаються на українському агроекспорті.

    «Китай імпортує близько 94 млн тонн соєвих бобів, будучи найбільшим світовим споживачем даної культури.
    США досить довгий час були одними з ключових постачальників сої на ринок Китаю. З 94 млн тонн соєвих бобів, 30 – регулярно поставлялося з США. Після початку торгової війни Китай відмовився від американських соєвих бобів і змушений був шукати нові канали поставок. При цьому китайці зробили дуже грамотно. По-перше, вони змінили рецептурну формулу для виробництва комбікорму, зменшивши на 1,5% вміст протеїну, що дало можливість зменшити потребу в соєвих бобах на 14-15 млн тонн на рік. По-друге, вони почали шукати можливості поставок з інших ринків. Зокрема, вони почали активно працювати в даному напрямку з Бразилією, Аргентиною, Уругваєм. У невелике вікно встигла проскочити і Україна зі своїм соняшниковим шротом, який є також джерелом протеїну в комбікормах», – сказала Олена Нероба.

    При цьому, фахівець зазначила, що в цілому Україна, як одна з основних країн – виробників сільськогосподарської сировини не змогла зорієнтувати своїх виробників на ринок Китаю в умовах його торгової війни з США. “Чому так сталося? Тому що умови на цьому ринку диктуємо не ми. Іншими словами, це не наш ринок», – сказала представник компанії MARCOPOLO COMMODITIES, підкресливши, що саме тому торгова війна між США і Китаєм не позначиться на розвитку продажів української продукції з сої.

    Однак опосередковано це позначиться на торгівлі українською соняшниковою олією.

    «Найбільший споживач соняшникової олії – Індія – легко переходить з споживання соєвої олії на соняшникову і назад. Ця країна є ключовим покупцем української олії. Тому нам важливо стежити, що відбувається на ринку сої. Коли Китай починає виходити на неамериканські ринки, то США змушені демпінгувати і шукати для себе нові ринки збуту для продукції з сої. Відповідно, при зменшенні ціни на соєву олію, Індія переходить на неї, а Україна недоотримує в такому випадку експортну виручку від реалізації соняшникової олії», – пояснила можливі ризики для українських експортерів Олена Нероба.

    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: