НОВИНИ

Що посієш – те й пожнеш: просування агробізнесу онлайн

29.11.2018 12:13
  • Агробізнес – це багаторівнева діяльність, яка вирішує цілий комплекс проблем. Чи можна помістити її в межі однієї рекламної кампанії? В питанні Agronews допоміг розібратися СЕО digital-агенції повного циклу Nowedo Микола Михайличенко. Експерт поділився своїм бачення просування аграрних підприємств на ринку України.  

    Щоб продати гаджет, потрібно гарне фото, пара рядків привабливого опису, приємний цінник та інформація, яка робить цей гаджет унікальним на фоні інших. З цим завданням впорається і контекстна реклама. Але для того, щоб продати обладнання для обробки полів або послуги аграрної компанії, цього недостатньо.

    Будь-який напрямок аграрного бізнесу – це цілий комплекс рішень для проблем, релевантних для певного сегменту споживачів, що вже відрізняє цю сферу від виробників продукції для більш широких сегментів населення.

    Якщо ви займаєтеся продажем сільськогосподарського обладнання, оптових партій насіння польових культур, засобів захисту рослин і добрив, пропонуєте агроконсультації з комплексного вирощування сільськогосподарських культур, ваш клієнт не прийде по оголошенню «Насіння кукурудзи! Купити оптом!», яке вискочить перед ним при відвідуванні сайту. Адже ваша ціль не є звичайним користувачем, який рутинно шукає інформацію в інтернеті.

    Ваш покупець – це не просто власник. Це господар сільськогосподарського підприємства. У нього є ділянка землі або виробниче господарство. Він розробив технологічну карту по вирощуванню сільгосппродукції.

    Такий клієнт вже знає, що шукає:

    1) якісне насіння

    2) засоби захисту рослин

    3) мінеральні добрива та мікродобрива

    4) сільгосптехніку для грунтообробки та посівно-посадкових робіт, хімзахисту рослин та збирання врожаю.

    Коли ви маєте справу з таким гарячим клієнтом, ваша мета – не привабити його цими видами товарів та послуг, а зробити так, щоб серед численних пропозицій від різних організацій він обрав саме вашу.

    Лікбез та довіра

    Слід пам’ятати, що перенасиченість ринку змінює пріоритети, на які орієнтуються потенційні покупці.  Коли клієнт знає, який продукт та послуги йому потрібні, він буде шукати ще й людяність – компанію, що варта його довіри.

    Довіра – це не тільки здатність перейти на неформальну мову спілкування, ознайомлення з мистецтвом створення мемів і гумористичного контенту. Це здатність збудувати зв’язок між компанією та клієнтом. Це стосується не тільки вашої продукції, а й вміння презентувати свій професіоналізм у кожному аспекті вашої діяльності.

    Наприклад, цільовий покупець може мати уявлення про процес протруєння насіння і правила його зберігання, але в нього не вистачатиме глибоких знань або бракуватиме фінансових ресурсів для того, щоб зробити все по вищому стандарту.

    Такому покупцю потрібна допомога поза межами фраз «першокласне протруювання» і «високі стандарти зберігання».

    Ви можете перетворити такого покупця на лояльного вдячного клієнта, якщо розповісте йому про цю процедуру, супутніх процесах, правилах зберігання врожаю, ГОСТах та інших деталях. Демонстрація знань, готовність ділитися з майбутніми покупцями корисною їм інформацією – це ознака того, що компанія поважає своїх клієнтів і пропонує їм діалог на взаємовигідних умовах співпраці.

    Технологічна карта для врожайного бренду

    Початок маркетингового просування завжди починається з об’ємного маркетингового аналізу. Це такий же ретельний та обов`язковий процес як підбір насіння польової культури під кліматичні умови, вибір та внесення засобів захисту рослин від шкідників, властивих для обраного вами регіону, клімату та ґрунту, а також підбір мінеральних та мікродобрив у залежності від потреб сільськогосподарської культури.

    Продовжуючи аналогію, можна стверджувати, що якщо якісну розробку технологічної карти, яка враховуватиме всі ці процедури, краще довіряти професіоналам з аграрної сфери, то повноцінний маркетинговий аналіз рекомендується залишати маркетологам, які будуть збирати необхідну інформацію та слідкувати за прогресом всіх рекламних кампаній.

    Важливо налагодити стабільний діалог маркетингових експертів не лише з вами, а але й з дистриб’юторами та постачальниками, з якими ви працюєте, тому що наша практика вже не раз довела, що усі, хто займається продажем продукту, повинні мати розуміння маркетингової стратегії та запланованих рекламних дій від маркетологів.

    Таким чином, вам буде гарантовано врожай лайків та щирий розвиток бренду. Але є маркетингові інструменти, які треба мати на увазі ще до того, як ви звернетеся до маркетологів (або візьмете їх в штат).

    Must have: контент-маркетинг та SMM

    Король живої реклами та лояльної цільової аудиторії – якісний контент, який здатний провести яскраву межу між вами та вашими конкурентами. Грамотно застосовуючи його, ви можете дотягнутися до цільового покупця, зачепити його увагу та «підсадити» на взаємодію з вами – бо будь-який фахівець завжди прагне включити якомога більше професіоналів до свого кола спілкування.

    Спільноти в соціальних мережах потрібні вам для того, щоби ознайомити споживачів з ритмом життя вашого підприємства, створити «вікно» у вашу роботу та запросити клієнтів на діалог.

    Якщо у вас вже є портрет вашого покупця, його вік, коло інтересів та інші необхідні дані, ви можете створити рекламу, яка дійде до кожного користувача, хто підходить під цей опис. Достатньо налаштувати рекламу в особистому кабінеті, написати цікаве повідомлення, та запустити її. Після цього реклама відобразиться в стрічці новин у вашої цільової аудиторії, яка ще не здогадується про ваше існування.
    Але це тільки початок.

    • Вам потрібно ділитися почуттями

    До вас почали приходити користувачі? Спілкуйтеся!

    У світі SMM є одне правило: тут шукають цікавих фактів, цікавих історій, красивих зображень, а не суху статистику і графіки. В Instagram та Facebook вам потрібно орієнтуватися переважно на людський фактор.

    З цієї причини, в очах ваших клієнтів ви повинні стати командою та не виглядати безликим підприємством. Ставте актуальні питання, спонукайте вашу аудиторію до спілкування. Навіть простий пост про ваші робочі будні, привітання, детальний кейс допомагають створити міцний зв’язок між вами і вашими майбутніми клієнтами.

    • Завжди відповідайте

    Коментарі – це добре. Навіть коли вони негативні.

    Припустимо, вам пише невтішний користувач, глибоко переконаний у шкідливості мінеральних добрив в принципі. Не потрібно робити його відгук невидимим для інших.

    Спокійно виходьте на конфронтацію і впевнено розкажіть про тонкощі використання добрив – це потрібно не конкретному користувачу, а всім, хто буде читати вашу бесіду. Вам не варто приховувати той факт, що ви – знавець своєї справи, крім того, ваші потенційні покупці побачать вашу здатність вирішувати проблеми.

    Це також цінується вище, ніж звичка інших компаній уникати негативних коментарів і реагувати тільки на позитивні. При грамотному підході, негативні слова користувача допоможуть вашому бренду проявити себе з кращого боку.

    Власний сайт

    Візитна картка компанії в інтернеті – це не означає одні лише формальні стіни цифр та прісний, сухий текст. Ваш сайт не тільки для конкурентів і професіоналів, а й для користувачів. Онлайн-формат відкриває багато способів виділитися і зачепити увагу.

    • Будьте корисними

    Думайте про те, чим ще може цікавитися відвідувач при візиті на ваш сайт, і як ви можете дати відповідь на його запити. Це можуть бути не тільки релевантні особисто вам дані, а й новини зі світу сільського господарства, прогноз погоди і навіть курс валют.

    Багатофункціональність – можливість показати, що працювати з вами зручно в усіх відношеннях, тому немає необхідності вибирати між іншими компаніями та шукати компроміси.

    • Будьте сучасними

    Компанія з великою історією – зовсім не означає, що така компанія не повинна змінюватися.

    Хто повірить вам, що в своїй роботі ви використовуєте найсучасніші технології, якщо ваш сайт сповнений застарілих віджетів і елементів, завантажується по півгодини, а кожен блок містить дані про вас, які вже давно не актуальні?

    Вказуючи посилання на сайт в своєму профілі або на своїй сторінці в соціальних мережах, ви повинні розуміти, що сайт обов’язково відвідають – тому кожному гостю повинно бути комфортно орієнтуватися на сайті. Не забувайте оновлювати інформацію, консультуватися з веб-дизайнерами, веб-девелоперами та змінювати зовнішній вигляд сайту – плоди цих зусиль ви неодмінно побачите.

    • Будьте унікальними

    Вивчайте сайти конкурентів, щоб розуміти, які запити відвідувачів і споживачів вони не задовольняють – це допоможе вам визначити, як ви можете бути кращими за них.

    Перетворіть свій сайт в аналог просвітницької газети-вісника для агробізнесу або ж зробіть його джерелом корисної інформації.

    Власний блог

    Нехай це більш зручний формат для індивідуальних підприємців, але ведення корпоративного блогу – хороший засіб налагодити відносини з потенційними клієнтами. Крім того, ведення блогу впливає на ваші позиції в SEO.

    В блозі ви можете надавати більш розгорнуту інформацію на основі тієї, що вказана на вашому сайті. З досвіду скажу, що популярними є статті з історії вашого бренду – чітке уявлення клієнтів про те, як формувалося і росло ваше підприємство, підвищує довіру і мотивує до співпраці.

    Власний блог добре вести в синергії з аккаунтом в соціальних мережах, залишаючи в ваших постах посилання на блог. Ви можете розміщувати на блозі інформацію про партнерів, матеріали від лідерів думок і анонси про майбутні події зі сфери аграрного бізнесу.

    Що посієш – те й пожнеш

    Чим складніше бізнес – тим більше у клієнтів до нього вимог. У такій сфері, як аграрний бізнес, цільова аудиторія цікавиться історією компанії та виробника, а також його здатністю вирішувати цілий ряд проблем. При цьому, вся ця інформація повинна бути такою ж цікавою (як мінімум) або в рази цікавіше (в ідеалі) ніж у ваших конкурентів.

    Але для власників аграрних підприємств є добрі новини – фішки, які вже на повну використовують західні колеги для просування свого бренду, на аграрному ринку України ще не такі популярні.

    Тому, ви маєте більше можливостей, без необхідності винаходити «велосипед». Навіть невелика зміна формату та вихід за межі образу, який вже склався в уявленні користувачів, коли мова заходить про аграрну компанію, вже надасть вашому бізнесу вигідної оригінальності. Контент-маркетинг вимагає часу, але при цьому грає на довгостроковий результат. Це більш довга робота, ніж залучення клієнтів через контекстну рекламу, наприклад, але й більш вдячна – за підсумком грамотного вживання живих текстів, барвистих візуальних елементів, винахідливою подачі даних та отримання довіри аудиторії, у вас утворюється структура лояльних покупців, постійних клієнтів та надійних партнерів.

    Думки висловлені в даній статті є виключно точкою зору автора. Точка зору редакції Agronews може бути відмінною від точки зору автора. Редакція не несе відповідальності за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує виключно роль майданчика для публікації.

    Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
    Поширити: