АНАЛІТИКА

В Україні перерахували ціни на олію

24.01.2022 08:05
5-8-1

Попри запровадження в Україні регулювання цін на олію, вони не обвалилися. Понад те, деякі його марки навіть подорожчали. Про це повідомляє Патріоти України, пише agronews.ua.

Так, за даними “Мінфіну”, у січні 2022 року середньомісячна вартість однієї з найпопулярніших в Україні марок олії – “Олейни” – зросла, порівняно з груднем, коли було запроваджено держрегулювання. При чому зростання склало більше гривні – з 56,01 грн/0,85 л до 57,21 грн/0,85 л.

У січні 2022 року середньомісячна вартість "Олейни" зросла порівняно з груднем

У січні 2022 року середньомісячна вартість “Олейни” зросла порівняно з груднем. А середньомісячна ціна на іншу популярну олію – “Щедрий дар” – знизилася суто символічно. У грудні-2021 пляшка на 0,87 л коштувала 55,76 грн, а в січні-2022 її вартість опустилася до 54,83 грн, тобто, здешевлення склало лише 93 коп.

Середньомісячна ціна на олію "Щедрий дар" знизилася суто символічно

Скільки коштує соняшникова олія у столичних супермаркетах

У супермаркетах Києва станом на 21 грудня, неакційна ціна на пляшку “Олейни” коливається від 57,1 грн до 58,49 грн. На “Щедрий дар” – від 50,6 до 60,9 грн. Як засвідчив моніторинг, ціни такі:

Metro:

  • “Олейна” – 57,7 грн;
  • “Щедрий дар” – 50,6 грн.

Varus:

  • “Олейна” – 57,7 грн;
  • “Щедрий дар” – 60,9 грн.

АТБ:

  • “Олейна” – 57,1 грн;
  • “Щедрий дар” – 53,6 грн.

“Сільпо”:

  • “Олейна” – 48,49 грн (ціна акційна, без акції – 58,49 грн);
  • “Щедрий дар” – 53,49 грн.

Ціни високі через відсутність конкуренції

За словами кандидата економічних наук Олександра Хмелевського, сказаними для 34 каналу, високі ціни на олію в Україні “забезпечує” орієнтація виробників на експорт. Він зазначає: оскільки понад 90% виробленої олії експортується, “виробники ставлять світові ціни на свою продукцію” й на внутрішньому ринку.

Зі свого боку, економіст Олег Пендзин зазначає, що іншою причиною є фактична монополізація ринку. Він пояснює: через те, що вони не пускають в українські магазини дешевші пальмові та ріпакові олії, їхні виробники не мають змоги “збивати” ціни.

“У світі як? Ціна на пальму впала. Чи хоче не хоче середньоціновий сегмент – соняшникова олія – має знижувати ціну, тому що втратить ринок. Соняшникова кількість знизилася на 20, на 30%”, – зазначив він.

Читайте також: Чи буде Україна з міндобривами?



Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: