НОВИНИ

В Україні на вирощуванні картоплі можна заробити майже $2000 з 1 га

04.10.2021 18:10
160303132411_potato_hand_624x351_istock_nocredit

Незважаючи на те, що картопля є досить високомаржинальною культурою, реальна рентабельність інвестицій, вкладених у вирощування картоплі, становить близько 30%. Про це повідомляє  AgroTrend, пише agronews.ua.

Витрати на 1 га столової картоплі складають в середньому $ 5,6 тис., прибуток – $ 1,9 тис.

«Виростити картопля – це лише 50% успіху. Потрібно також правильно зберегти культуру для того, щоб реалізувати її протягом сезону по найбільш прийнятним для виробника цінами. До того ж, наші партнери-виробники хочуть, щоб ми здійснювали рівномірні поставки протягом усього сезону продукції гарної якості – без сучасного сховища це неможливо. Сьогодні ми маємо сховище об’ємом 1200 тонн. Його будівництво обійшлося нам в $ 500 тис. », – каже директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук.

За словами директора «Агріко Україна», зараз на ринку картоплі ростуть вимоги до вирощуваних сортів. Їх диктують споживачі.

«Якщо раніше ми вирощували, так звані, універсальні сорти, то на сьогодні споживач хоче окремі сорти для варіння, для запікання, приготування картоплі фрі. Відповідно, з огляду на переваги споживачів, до нас звертається сегмент HoReCa із запитами про надання таких сортів», – зазначає Микола Гордійчук.

Якщо говорити про прибуток, що отримує компанія з 1 га столової картоплі, то, за словами Миколи Гордійчука, в середньому вона становить 50 тис. грн ($ 1,9 тис).

«Картопля – високомаржинальна культура в плані отримання прибутковості з 1 га. При цьому бізнес по вирощуванню картоплі дуже капіталомісткий – середні витрати в вирощування 1 га столової картоплі складають 120-150 тис. грн ($ 4,5-5,6 тис.), а насіннєвої – близько 250 тис. грн / га ($ 9,4 тис.). Сюди входять витрати на насіннєвий матеріал, технології, добрива, прибирання. Наприклад, один ящик для зберігання картоплі коштує близько 2 тис. грн ($ 75,25). Щорічні витрати на ремонт комбайна, що працює в наших піщаних ґрунтах, складають 250-300 тис. грн ($ 9,4-11,3 тис). Виходячи з цього, рентабельність капіталу – близько 30%. Саме тому багато компаній, які мають великий банк землі, сьогодні пішли з картопляного бізнесу і стали займатися виробництвом культур з 100% рентабельністю, наприклад, соєю. В картопляний же бізнес часто заходять малі і середні фермери, для яких вирощування картоплі має соціальну складову », – роз’яснює Микола Гордійчук.

Драйвером розвитку ринку насіннєвої картоплі, на думку директора «Агріко Україна», є сегмент переробки. На ринках США і Західної Європи, 90% картоплі реалізується саме в переробленому вигляді.

«В Україні ж, на даний момент, все навпаки. А в майбутньому український ринок картоплі буде повністю переформатований. Поки що сегмент переробки завойовує свої позиції на ринку досить повільно. Наприклад, коли в Україні почала роботу компанія Pepsico, то для місцевих фермерів з’явився ринок збуту зі щорічним обсягом 50 тис. тонн, а також зі стабільними цінами.

Однак на сьогодні в Україні немає жодного великого виробника, наприклад, картоплі фрі. Я впевнений, що його поява – питання часу. Поки що, весь обсяг картоплі фрі необхідного, зокрема, для сегменту HoReCa, імпортується з Бельгії, Нідерландів, Польщі. Як тільки в Україні будуть введені в експлуатацію потужності з виробництва картоплі фрі, я впевнений, наша компанія отримає запити про постачання відповідної насіннєвої картоплі від фермерів, які захочуть вирощувати відповідні сорти», – зазначає фахівець ринку.

Разом з тим, Микола Гордійчук звертає увагу, що виробництво картоплі фрі – досить енерговитратний процес.

«При цьому вартість енергоносіїв в Україні на сьогодні досить висока. Друге – це вартість грошей. У будівництво заводу з виробництва картоплі фрі необхідно інвестувати близько 20 млн євро. Відповідно, на сьогодні в Україні практично неможливо створити виробництво, яке за собівартістю буде конкурувати з продукцією польських, бельгійських або голландських підприємств. До того ж, завод, який зможе конкурувати за масштабами з вищевказаним імпортом, повинен виробляти 40-50 тис. тонн картоплі фрі в рік. Внутрішнє ж споживання українського ринку перебуває на рівні 16-20 тис. тонн. Відповідно, ще на етапі будівництва заводу з виробництва картоплі фрі, необхідно думати про реалізацію його продукції на експортних ринках. Таким чином, можна прийти до висновку, що будівництвом такого переробного підприємства в Україні може зайнятися лише велика міжнародна компанія, яка має налагоджені канали реалізації продукції », – роз’яснює Микола Гордійчук.

Розвитку сегменту переробки картоплі в Україні, на думку директора «Агріко Україна», заважає також і відсутність комунікації між гравцями ринку, наприклад, в ланцюжку «фермер – посередник – торгова мережа».

«Найкраще, на мою думку, коли з цього ланцюжка виключається ланка «посередник»- це сприяє кращій кооперації між виробником і торговою мережею», – впевнений Микола Гордійчук.



Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: