Коронавірусна пандемія в тому чи іншому вигляді вплинула на фрахтові ставки в Чорноморському і Азовському басейнах і мала прямий вплив на обсяги перевалки в українських портах. У той же час фахівці фіксують різкий сплеск попиту на судна для оперування в регіоні, що свідчить про оптимізм судновласників, які мають намір вести бізнес, пов’язаний з річковими перевезеннями. Про це повідомляє АПК-інформ, пише agronews.ua.
Крім того, на ситуацію в українському судноплавсті впливають податкові новації, які неминуче торкнуться українського бізнесу, вважають аналітики АПК-інформ.
Також, весною 2020 року Верховна Рада розглянула законопроект 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт», який дає старт реформі річкових перевезень в Україні. Законопроект має на меті перетворити Дніпро на потужну транспортну артерію та запровадити ефективну річкову логістику. Відповідне рішення підтримали 243 народних депутата.
«Ми приймаємо цей законопроект, щоб збільшити вантажоперевезення по українських річках до 30 мільйонів тонн на рік! Це сильно розвантажить автомобільні дороги та залізничні дороги України, адже дві річкові баржі з вантажами – це приблизно 250 вантажівок-фур”, – заявив тоді один зі співавторів законопроекту Артем Ковальов, голова підкомітету Верховної Ради з річкового транспорту.
Річковий транспорт має низку переваг перед автомобільним та залізничним, що створює передумови зміни логістичних маршрутів на користь перевезень річковими шляхами. Так, вантажопідйомність: 2 баржі та буксир замінюють 250 вантажівок, або 100 залізничних вагонів та 2 локомотиви; можливість перевезень великогабаритних вантажів.
Нагадаємо, Україна змінила географію експорту олійного льону.