АНАЛІТИКА

В Україні змінюється культура споживання кави: названо прибуткові ніші

29.05.2020 12:32
В Україні змінюється культура споживання кави: названо прибуткові ніші

В Україні стрімко зростає популярність кави. Як змінюються кавові уподобання українців та які ніші у цьому бізнесі обіцяють найбільший прибуток, повідомляє agronews.ua.

Згідно з мапою споживання кави на душу населення, опублікованою 28 травня 2020 року аналітиками freshplaza, в Україні та Білорусі п’ють цього напою найменше серед країн Європейського континенту.

Менше, але інтенсивніше

Споживання кави на душу населення у світі

В той же час, за даними Pro Consulting, Україна показує один з найвищих темпів зростання споживання натуральної зернової кави серед країн Європи. Причому значне зростання спостерігається в сегменті кави поза домом.

Так, за даними які публікує vezha, середньостатистичний українець наразі випиває в середньому 3 кг меленої кави в рік.

На вулиці він споживає близько 100 чашок кави. Причому споживання все більше зміщується на натуральну зернову/мелену каву.

Майже половина споживачів на ринку вживають каву 1 раз на місяць, ще майже третина – 1 раз в 2-3 тижні. Десята частина споживачів вживають каву 1 раз в 2 місяці, 9% – 1 раз в тиждень. Лише 2% споживачів вживають каву більш ніж 1 раз на тиждень або щодня.

Виходячи з динаміки імпорту кави, в 2018/2019 МР році, в порівнянні з 2017/2018 МР обсяги зросли на 28,6%. Українське виробництво формується тими виробниками, які імпортують кавові зерна (арабіку або робусту), як сировинний продукт, а в Україні обсмажують, фасують, виробляють продукт без кофеїну і продають під своєю торговою маркою.

Найбільше споживає середній клас

Дані Держстату теж свідчать, що переробка кавових зерен та споживання натуральної кави в Україні стрімко зростає.

“Дотримуючись збільшення попиту на каву, зросла чисельність кав’ярень. Цей ринок в Україні представлений невеликою кількістю великих гравців і великою кількістю дрібних операторів, які відкривають свої мобільні кав’ярні в місцях з високою прохідністю. У 2018 році тільки в Києві за минулий рік відкрилося 42 кав’ярні. Самі кав’ярні умовно можна розділити на 3 типи: мобільна кав’ярня, невеликий магазин-кав’ярня (МАФ) і кав’ярня-кафе”, – називає статистику vezha.

Якщо говорити про залежність споживання кави від доходу, то частіше відвідують кав’ярні люди з доходом вище 8 тис. грн. До того ж спостерігається ще одна залежність – чим дохід вище, тим вище ймовірність, що клієнт купить не тільки каву, але і випічку або кондитерські вироби до нього.

В Україні минулоріч середня заробітна плата коливалася навколо рівня у 10 тис. грн. Тож потенційними споживачами кави у закладах громадського харчування наразі є більшість громадян країни.

Під час карантину фокус торгівлі кавою змістився у сторону формату “кава на винос”.

Мілленіали, “натурпродукт” та кава на винос

За даними аналітиків Poster, американо — залишається найпопулярнішим напоєм гостей традиційних кав’ярень. Далі йдуть лате, капучино та еспресо. В кінці п’ятірки найбільш улюблених кавових напоїв — модні флет вайт і раф, проте їх обирають майже у 18 разів рідше, ніж американо.

У кав’ярнях третьої хвилі перевагу віддають лате, капучино, еспресо, фільтр-каві, флет вайту і рафу. Американо не увійшов до топ-продажів.

У всіх кав’ярнях чай продається у 39 разів рідше, ніж кава.

Ресторанний експерт Ольга Насонова каже, що у 2018 році лише в Києві відкрилося 42 кав’ярні без урахування точок з продажу кави — більше, ніж рибних і м’ясних закладів разом узятих, повідомляє epravda.

Левова їх частка — великі оператори і франчайзингові точки, проте серед монопроектів очевидний мейнстрім — авторські кав’ярні, які часто називають кав’ярнями третьої хвилі.

Такі заклади орієнтуються на мілленіалів. Атрибутом цих кафе є зерна свіжого смаження, альтернативні способи заварювання, якісне обладнання, професійні баристи і більш усвідомлений підхід до закупівлі сировини та приготування кави.

З 2017- 2018 років надзвичайно популярним став формат “кава на винос”. У країні відкрилося багато точок, які продають каву лише у такому форматі. Цей бум можна пояснити невеликими інвестиціями і зростанням споживання кави загалом.

Даний формат став популярним і в мережевих та незалежних закладах. У кав’ярнях із середнім чеком 50 гривень 30% продажів кави було “на винос”, йдеться у повідомленні.

Огляд підготувала Оксана Богдан, agronews.ua


Перегляди: 160
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: