ВАЖЛИВО

В Україні земельна реформа може завалиться – Милованов

19.12.2020 14:43
В Україні земельна реформа може завалиться – Милованов

Для повноцінного запуску земельної реформи потрібно ухвалити ще кілька законопроєктів та майже п’ятдесят підзаконних актів. Про це у своєму блозі на Економічній правді повідомляє Тимофій Милованов, президент Київської школи економіки, колишній міністр економіки та один з авторів земельної реформи, пише agronews.ua.

Читай нас також у Viber та Telegram.

“Реформа не обмежується вже прийнятими законопроєктами. Потрібно ще прийняти кілька законопроєктів, які впорядкують управління землею та доступ до фінансування малим та середнім фермерам.  Без цих законів знов виграють більші гравці на ринку (несправедливо) та буде зловживання землею на місцевому рівні (неприйнятно).  Одних законів мало, потрібно також прийняти шалену кількість постанов Кабінету Міністрів, щоб ці законом запрацювали. Приблизно по дві постанови на тиждень. Ми відстаємо по часу. Є ризик, що реформа завалиться. Різні точки зору різних політичних сил, учасників ринку, та суспільства на реформу ринку землі продовжують уповільнювати прогрес”, – зазначив Тимофій Милованов. 

“Земельний пакет” реформ налічує близько десяти законів та законопроєктів, комплексу заходів з підвищення прозорості управління земельними ресурсами та майже п’ятдесяти підзаконних актів. 

Усе це потрібно встигнути зробити за зовсім невеликий проміжок часу, який залишається до відкриття ринку купівлі-продажу земель сільгосппризначення. 

Суттєві кроки на шляху до запуску ринку вже зроблені. Парламент проголосував “антирейдерський закон”, що автоматизує обмін інформацією між реєстром прав і земельним кадастром, зобов’язує оцифровувати і заносити до реєстру прав інформацію на паперових носіях, реєструвати ціни транзакцій із землею. 

У квітні ухвалено закон “Про національну інфраструктуру геопросторових даних”, що відкриває вільний доступ до даних земельного кадастру і забезпечує обмін інформацією між реєстром прав та кадастром.

Верховна Рада врегулювала питання встановлення меж громад, просторового планування їх територій та скасувала необхідність розробки кількох споріднених за змістом видів містобудівної документації та документації із землеустрою.

Дуже важливим стало ухвалення парламентом законопроєкту №3295 щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції. 

Цей закон запроваджує інноваційний інструмент кращого доступу до програм державної підтримки (особливо для малих сільгоспвиробників) та прозорого використання коштів цих програм

Разом з тим, попереду ще багато роботи як у депутатів, так і в урядовців. Перелік законопроєктів, які потрібно приймати терміново:

1) “Дерегуляційний та децентралізаційний” законопроєкт №2194 ухвалений у першому читанні. Він спрощує процедури передавання земель, децентралізує управління землями, передає державні землі за межами населених пунктів у комунальну власність громад та передає функції контролю Держгеокадастру відповідним місцевим органам.

2) “Аукціонний” законопроєкт №2195, ухвалений в першому читанні, запроваджує прозорий процес земельних електронних аукціонів та зобов’язує продавати державні та комунальні землі винятково через такі аукціони.

3) “Гарантійний” законопроєкт №3205-2 про створення та діяльність Фонду гарантування кредитів, який вкрай необхідний для покращення доступу малих сільгоспвиробників до кредитування, у тому числі для купівлі сільгоспземлі.

4) “Приватизаційний” законопроєкт №3012-2, який встановлює принципи та формулу розподілу земель при приватизації сільгоспугідь державних та комунальних підприємств.


“Ухвалені закони потребують розробки, узгодження та імплементації близько п’ятдесяти підзаконних актів (як то порядки ведення та функціонування), і все це потрібно встигнути зробити за зовсім невеликий проміжок часу, який залишається до відкриття обігу земель сільгосппризначення. 

Без додаткової мобілізації зусиль, злагодженої роботи та міжвідомчої співпраці відповідних державних органів, технічної підтримки донорів та контролю з боку громадянського суспільства, важко буде вчасно відпрацювати все належним чином, час наразі не на нашому боці. 

І якщо реформа буде провалена, то ми всі будемо винні, що не використали шанс на розвиток однієї з головних галузей країни”, – резюмує Тимофій Милованов. 


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: