Вантажовідправники в Україні вважають за доцільне запровадити державну програму з підтримки національного виробника вагонів, в обговоренні якої взяли б участь всі зацікавлені сторони. Таку думку висловив віце-президент «Союзу хіміків України» Ігор Гольченко в ході обговорення 22 жовтня 2020 року проєкту Міністерства інфраструктури щодо обмеження термінів експлуатації вагонів з перевищенням нормативного терміну служби. Про це повідомляє агентство Інтерфакс-Україна, пише agronews.ua.
«Ми розуміємо необхідність оновлення вагонного парку, тому що це питання безпеки. Але ми говоримо: якщо ця програма спрямована на те, щоб підтримати вітчизняне машинобудування, яке в занепаді, і домогтися безпеки на залізниці, то слід розглянути питання про те, щоб заміна відбувалася за рахунок українського виробника, щоб не вийшло так, що ми поміняємо вагонний парк за рахунок іноземного виробника», – розповів І. Гольченко.
Також експерт додав, що реалізовувати таку програму потрібно комплексно.
«Не просто обмежити термін служби вагонів і все, а подивитися, який ефект вона принесе, і подивитися, щоб суміжні галузі теж виграли. Упевнений, ми можемо знайти консенсус, але просто взяти і обмежити – це не державний підхід. І його потрібно переглянути», – підкреслив він.
Крім того, при реалізації даної програми бажано йти за певними етапами – розробити пілотний проект, вивчити приклад «Укрзалізниці», перевірити стан приватного парку вагонів.