НОВИНИ

В Україні необхідна структура для налагодження зв’язків між Укрзалізницею і бізнесом, – Приходько

25.04.2020 18:07
20121003043725-10690-e1587619593305

Щоб запустити роботу з поглиблення локалізації виробництва локомотивів в Україні необхідно створити структуру, яка б займалася налагодженням зв’язків між Укрзалізницею і бізнесом. Про це заявив голова наглядової ради Публічного акціонерного товариства «Крюківський вагонобудівний завод» (ПАТ «КВБЗ») Володимир Приходько, пише agronews.ua.

«У Франції, наприклад, є Національна рада з промисловості у складі якої функціонують 18 стратегічних комітетів. Рада об’єднує діяльність Кабінету Міністрів Франції з бізнесом 2000 підприємств. У нас таким органом може стати Міністерство промислової політики, яке доцільно відродити. Є також робота й для Міністерства інфраструктури, Мінекономрозвитку» – відзначив Приходько.

Приходько переконаний, що українські виробники здатні відповідати найвищим вимогам якості, проте без допомоги Кабінету Міністрів та Президента, Укрзалізниця не впорається із цим питанням самотужки.

«Потрібна державна підтримка, політична воля, встановлення чітких правил гри на ринку. Це має стати державною програмою, національною ідеєю» – заявив Приходько

Приходько переконаний, що паралельно з організацією роботи зі створення Національної стратегії локалізації на державному рівні (як це пропонує зробити Укрзалізниця), Кабінету Міністрів України вже сьогодні необхідно зробити кілька попереджуючих кроків. А саме:

-Оголосити з травня 2020 року державний мораторій на укладення контрактів щодо імпорту продукції до проведення публічної експертизи на предмет можливості придбання її на внутрішньому ринку. Або ж з обов’язковою локалізацією українського виробника з максимально можливим процентом з першого зразка. При можливості локалізації пряма імпортна поставка має бути під забороною. Відповідальність за це мають нести Прем’єр-Міністр та профільний віце-прем’єр-міністр.

-Мінімальний процент локалізації вираховується експертним шляхом. До експертизи обов’язково залучаються (в тому числі) експерти з виробничого та наукового секторів економіки.

-Максимальний процент локалізації інвестиційного проєкта (при інших рівних умовах) буде головним критерієм оцінки при виборі переможця конкурсу-тендера за участю іноземного та українського партнерів. Сумарний процент має виводити українське складальне підприємство, що відповідатиме за поставку продукту споживачу.

-Календарні графіки поставки продукції мають пов’язувати кількість продукції, що постачається, і відповідний процент локалізації з першого виробу.

-Згідно з договором відповідальність за виконання умов локалізації проєкта в Україні мають нести солідарно українські та іноземні учасники інвестиційного проєкта поставки.

-Типову методику розрахунку процента локалізації затверджує Кабінет Міністрів (Мінекономрозвитку).

-Контроль за додержанням графіка процента локалізації при постачанні ведуть постачальник та замовник паралельно. Від Кабінету Міністрів – профільне міністерство замовника продукції відповідно

-До створення Національної стратегії локалізації на державному рівні (у викладенні автора) реалізовувати «точкові проекти закупок державних монополістів» за принципами максимальної локалізації.

-Розпочати пропоную з конкурса-тендера на поставку для УЗ 205 електровозів, проведення якого очікується в цьому році.

Нагадаємо, що керівництво Укрзалізниці планує переглянути інвестиційну програму Товариства у бік українських виробників. Укрзалізниця планує взяти поглибити співпрацю з вітчизняними виробниками, та сприяти підвищенню їх рівня кваліфікації.


Перегляди: 0
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: