АНАЛІТИКА

В Україні названо рентабельність вирощування високоолеїнової олії – альтернативи оливковій

17.06.2020 09:02
В Україні названо рентабельність вирощування високоолеїнової олії – альтернативи оливковій

Попит на високоолеїнову соняшникову олію зростатиме на 10‑14 %, можливо й більше. Наприклад, ціна 2014 року доходила до $ 1600‑1800 за тонну, зараз вона, звісно, вже набагато нижче – $ 900‑880. Однак якщо цю ціну порівняти з ціною на звичайну олію, то премія істотна: $ 220‑280, вважає Сергій Тимошенко, директор з маркетингу ТОВ «Євраліс». Про це повідомляє agrotehnology, пише agronews.ua.

Україна за виробництвом ВО соняшнику поступається лише Франції. Однак у порівнянні з усім соняшником – це лише 6 %.

«Внутрішній запит на ВО олію абсолютно невеличкий – 96 %, а можливо й 98 % її спрямовується на експорт, – свідчить Сергій Тимо­шенко. – В Україні на неї є мізерний запит від індустрії, для виготовлення кондвиробів, сегмента HoReCa, але це ще в стадії зарод­ження. Переробник ВО соняшнику – не фінальна ланка споживання продукту, він продає її індустрії, компаніям, які використовують цю олію у виготовленні своєї продукції. Є успішні проєкти, взяти хоча б полтавську компанію «УкрОлія», однак цей ринок в Україні локальний, у стадії розвитку. Навіть за нинішніх обсягів, ми вироб­ляємо ВО олії більше, ніж нам треба. Це як у соняшниковій олії назагал: внутрішнє споживання 350‑400 тис. т максимум, а виробляємо понад 6 млн т, котрі йдуть на експорт. Так, це значно корисніший продукт, особливо для людей віком понад 25 років. Та проблема в тому, що український споживач не готовий платити на 20 % більше за ВО олію з соняшнику, хай якою би корисною вона була. От за оливкову олію – будь ласка, спрацьовує створений імідж.

Хоча насправді звичайний споживач, який переймається здоровим харчуванням, тобто купує бутельовану олію, наразі на цей ринок не впливає. Його споживання надто мізерне – 94 % ВО олії використовується в промисловості, в індустрії. Сегмент звичайного покупця – 4‑6 %, не більше. Це ніша серед ніші. Тому драйвер попиту – тільки промисловість, мультинаціональні компанії, що використовують цю олію в рецептурі приготування своїх продуктів, йдеться у повідомленні.

Нагадаємо, в Україні стрімко дорожчає ріпак.


Перегляди: 2
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: