Європейська Бізнес Асоціація закликає скасувати марку акцизного податку на винах, де вартість самої паперової наклейки в 19 разів перевищує ставку акцизу, і сумнівається, що ця сама акцизна марка дійсно є інструментом по боротьбі з підробленим алкоголем. Відповідну заяву розповсюдила прес-служба ЄБА.
Згідно чинного законодавства, до категоріъ алкогольних напоїв, на які потрібно наносити марку, підпадають всі, де вміст етилового спирту перевищує 8,5%. Разом з тим у підприємців виникає питання про виноробної продукції, на якій позначено акциз навіть не в копійках, а в десятих частках.
Все тому, що за Податковим кодексом (ст. 215), неігрісті вина, виноградне сусло і т.п., міцність яких вища за 1,2%, але не більша 15%, оподатковуються за ставкою 0,01 грн. за літр. У підсумку для них акцизна марка коштує лише 0,19 грн. за штуку. Тобто їх виробництво коштує дорожче, ніж вони самі.
Виробництво марок – це ще не все. Недешево коштує і пересилання марок за кордон для їх подальшої наклейки на пляшки.
За підрахунками компаній-членів Асоціації, на 1 грн. сплаченого акцизного податку на бізнес припадає 278,6 грн. податкових витрат. Причому основна частина з цієї суми до державного бюджету не потрапляє, а залишається за кордоном.