Україні наразі не вистачає потужностей на лінійних елеваторах. При цьому є профіцит портових елеваторів, свідчать дані останніх досліджень ринку, які готувались у 2019-2020 роках, розповіла керівник центрального офісу департаменту з аграрних питань, заступник керівника «Епіцентр Агро» з елеваторного напрямку, керівник відділу трейдингу Світлана Нікітюк. Про це повідомляє Agravery, пише agronews.ua.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Лінійні елеватори приймають зерно від сільських господарств, їх місткість 15—100 тис. Наразі ситуація з лінійними та портовими елеваторами в Україні різниться. Протягом останніх семи років було побудовано багато нових потужностей елеваторів у портах, а от лінійних не вистачає.
“Вже сьогодні бачимо профіцит портових елеваторів, який матимете позитивні наслідки для агровиробників: ціни на перевалку знижуються. Останні наші дослідження цього ринку, які готувались у 2019-2020 роках, свідчать про те, що Україні зараз не вистачає приблизно 25 млн т одночасного зберігання на лінійних елеваторах. Протягом останнього маркетингового року ми збільшили елеваторні потужності агрохолдингу практично вдвічі – до 1,5 млн т проведення масштабних реконструкцій”, – поюсняє Світлана Нікітюк.
Суттєво збільшили потужності на двох наших маршрутних елеваторних хабах. Запустили третю виробничу чергу (+207 тис т) на Вінницькому елеваторі, який в результаті став найбільшим в структурі агрохолдингу – сьогодні його потужності одночасного зберігання сягають 375 тис тонн, йдеться у повідомленні.
“Завершили будівництво третьої черги на Закупнянському ХПП на Хмельниччині завдяки чому його потужності виросли до понад 300 тис т. А також збудували новий елеваторний хаб на 105 тис т на місці старого зерносховища на нашому елеваторному підприємстві «Переробник», що на Київщині. Останній елеватор не маршрутний: його обслуговує наш власний парк автозерновозів”, – каже Світлана Нікітюк.
До 2022/2023 маркетингового року у холдингу планують побудувати та реконструювати ще кілька власних маршрутних елеваторів поблизу с/г земель, які обробляють: в Хмельницькій та Вінницькій областях. Таким чином, елеваторне господарство виросте «Епіцентр Агро» до 2-2,2 млн т.
Нові сучасні елеватори більш економічні та швидкі. Із місць зберігання зерна елеватори перетворюються на високотехнологічний інфраструктурний бізнес. Їхня роль в структурі зернового ринку докорінно змінюється.
“Наша стратегія націлена на будівництво маршрутних елеваторів, які здатні прискорити логістичний ланцюжок «елеватор-порт». До розбудови власного елеваторного господарства протягом 2-3 років ми возили зерно на доробку та зберігання на понад 20 сторонніх елеваторів і встигли добре встигли вивчити плюси та мінуси працюючих в Україні підприємств. З точки зору виробника, головний їхній мінус – це швидкість. Точніше, її відсутність. На більшості підприємств все робиться надзвичайно повільно. Через це виробник втрачає реальні гроші. Швидкість приймання та відвантаження зерна впливає на окупність, ефективність та прибутковість елеватора, і вона має збільшуватись”, – впевнена Світлана Нікітюк.