НОВИНИ

Укрзалізниця заборонила в’їзд іноземних порожніх зерновозів через профіцит власних

25.06.2020 10:02

Укрзалізниця з 21 червня оголосила конвенційну заборону на в’їзд порожніх вагонів, що належать приватним структурам інших держав, на адресу будь-яких отримувачів в Україні, зокрема зерновозів, цементовозів та критих вагонів, аргументуючи це профіцитом парку власних вагонів. Про це повідомляє пресслужба УЗ, пише agronews.ua.

При цьому завантажені іноземні вагони можуть безперешкодно в’їжджати до України, а також вивозити вантажі вітчизняних виробників. Для експорту товарів рекомендовано залучати порожні вагони вітчизняних власників, зокрема й Укрзалізниці.

Планується, що конвенція буде діяти, поки Україна не збільшить обсяги перевезень настільки, що їй знадобиться іноземний порожній рухомий парк.

Подібну заборону УЗ запроваджує не вперше. З осені 2019 р. діє конвенція на в’їзд порожніх напіввагонів.

Основним постачальником рухомого складу для перевезень на територіях з колією шириною 1520 мм є Росія, яка також відчуває профіцит вагонів.

Відправники вантажів за довготривалими липневими контрактами забронювали для перевезень залізницею 2600 або 80% зерновозів та 900 або 10% напіввагонів від загального парку 3300 зерновозів та 8800 напіввагонів УЗ, виділеного під цей проект, – повідомляє ЦТЛ УЗ.

Казахстан з 15 червня заборонив в’їзд іноземних порожніх напіввагонів, зокрема й російських, внаслідок значного скупчення іноземних вагонів на мережі КТЗ.

Польська державна компанія PKP 16 червня дозволила створити дочірню компанію PKP LHS – PKP Linia Chełmska Szerokotorowa, яка забезпечить перевезення в район україно-польського кордону. Вона керуватиме ширококолійною залізницею протягом 395 км, що простягається від кордону з Україною (Хрубешув) до Славкува. Залізничні переходи на східному кордоні Польщі є третіми за обсягами концентрації вантажів після Сілезії та морських портів, тому розвиток цієї ділянки дозволить суттєво збільшити вантажопотік у східному напрямку.

Дефіцит зерновозів в Україні в останні два роки призвів до підвищення вартості залізничних перевезень та змусив експортерів залучати вагони з Білорусі та Польщі для перевезень зернових та олійних вантажів до цих країн. Але у 2020 році ринок перенаситився вітчизняними зерновозами, а обсяги перевезень впали, тому ціни на них активно знижуються, а рентабельність опустилася до мінімуму.

Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: