НОВИНИ

«Укрзалізниця» змінила умови аукціонів з розподілу вагонів

04.10.2022 16:15
загружено

Державна компанія “Укрзалізниця” врахувала зауваження аграрних бізнес-спільнот, які наполягали на зміні принципів проведення аукціонів з розподілу вагонів-зерновозів на “Прозорро. Продажі” з метою усунення передумов для спекулятивного зростання цін, що відбувалося протягом червня-вересня. Повідомляє agrotrend.com.ua, пише  agronews.ua.

Як пояснив експерт ринку логістики, радник Голови правління “Укрзалізниці” Юрій Щуклін, УЗ розширила пропозицію вагонів на більший часовий проміжок та змінила параметри аукціонів, зробивши неможливою участь компаній-посередників, які не є власниками аграрних вантажів і використовували аукціони з метою підвищення цін.

В результаті середня ставка добової оренди вагона за підсумками торгів 3 жовтня зменшилася втричі у порівнянні з підсумками попередніх торгів, що відбувалися 29 вересня за участю компаній-посередників.

“Коли держава прислухається і враховує пропозиції бізнес-спільнот, починають діяти закони ринкової економіки, а спекулятивні цінові пузирі зникають. Безперечно, це позитивний прецедент, що керівництво “Укрзалізниці” нарешті почуло аграріїв, а не чиновників, які весь час звітували про успішну утилізацію вагонного парку та зростання дохідності від продажу вагонів. Це відбулося внаслідок того, що нова формула аукціону відсікла всіх посередників, які становили 95% учасників попередніх аукціонів і виходили лише з метою розігріву цін”, — зазначив експерт.

Радник Голови правління “Укрзалізниці” прогнозує, що за умови подальшого збереження оновленої формули аукціонів та розширення часового горизонту пропозицій вагонних лотів, ставка оренди вагона може опуститися нижче 2 тис.гривень з ПДВ за добу.

“Ринкова ціна за вагон становить 2,2-2,5 тис.гривень із ПДВ за добу. Все, що було вище цього рівня – винятково спекулятивні ігри, що відбувались завдяки створенню ілюзії дефіциту вагонів. Якщо на зупинку прибуває автобус і невідомо, чи буде наступний, до нього пхаються всі. Коли ж пасажири бачать розклад, що кожні 5 хвилин приходить наступний автобус, я запевняю — ніхто не буде штурмувати двері та заходити на стоячі місця. Я впевнений, якщо “Укрзалізниця” щодня виставлятиме для власників вантажів 5 маршрутів, 250 вагонів на сто днів наперед, між учасниками не буде жодного змагання за підвищення цін. За цих умов, і коли УЗ надалі не виставлятиме на аукціон тих пропозицій вагонів, де немає дат поглинання вантажу портом або перетину кордону, рівень цін опуститься нижче 2 тис.гривень із ПДВ за добу”, — прогнозує Юрій Щуклін.

Експерт підкреслив, що усунення системних передумов для формування штучного дефіциту на ринку перевезень та впровадження можливості довгострокового планування сприятиме підвищенню ефективності ресурсів самої “Укрзалізниці”, оскільки дозволить знизити витрати перевізного процесу, підвищити прогнозованість використання локомотивів та локомотивних бригад, вагонів, зменшити їх дефіцит для перевезення заданих обсягів, підвищити пропускну та провізну здатність вузлових та сортувальних станцій.

“Маю сподівання, що фінансова криза аграріїв через спекулятивне зростання вартості перевезень підштовхне керівництво “Укрзалізниці” докорінно змінити пріоритети. Таке явище, як чиновник, що “взуває ринок” на великі гроші та підносить це як прояв найвищої ефективності, має залишитись у минулому. А оновленими пріоритетами ефективності “Укрзалізниці” мають стати обсяг вивезених вантажів, оборот вагонів, швидкість руху поїздів. Довгострокове планування дасть змогу “Укрзалізниці” краще спланувати й свої власні ресурси, передбачити попит, як це відбувається в пасажирських перевезеннях. Державний перевізник від цього отримає більше вигод, ніж від “обдирання” аграріїв.

Зокрема, великі плюси керівництво “Укрзалізниці” отримає від усіх, хто організовує рух і зможе спланувати свою роботу на місяці наперед. Це стосується не лише зерна, а і всіх видів вантажів. Якщо власники вантажів будуть заздалегідь сповіщати перевізника про свої плани транспортування, від цього виграють всі — крім посередників, які звикли наживатися на розігріві цін та менеджерів, що звикли отримувати відкати”, — підсумував Юрій Щуклін.

Читайте також: Стало відомо, чому в Україні стрімко зростають ціни на яйця



Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: