Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, спільно з Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування “Всеукраїнською асоціацією громад” у координації з уповноваженим Президента із земельних питань за підтримки проекту Світового Банку та ЄС “Підтримка прозорого управління земельними ресурсами в Україні” розпочинають другу фазу пілотного впровадження Державного аграрного реєстру (далі – ДАР). Про це повідомляє Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад, пише agronews.ua.
Державний аграрний реєстр – це автоматизована інформаційна система збирання, обліку, накопичення, оброблення та надання інформації про виробників сільськогосподарської продукції, з метою реалізації державної аграрної політики, зокрема в частині надання державної підтримки виробникам сільськогосподарської продукції.
Реалізація другої фази передбачає відбір та залучення об’єднаних територіальних громад до процесу реєстрації аграріїв у ДАР на їх території. У рамках другої фази пілоту відібраним ОТГ буде надано інформаційні матеріали та проведено тренінги щодо користування реєстром, а також буде забезпечено щоденну підтримку протягом чотирьох тижнів періоду впровадження пілоту.
Обов’язковими критеріями при відборі ОТГ є:
●наявність персоналу (мінімум 2 особи), який виконуватиме роль ОТГ у рамках пілоту і безпосередньо здійснюватиме комунікацію з адміністраторами пілоту та реєстрацію аграріїв;
●мають перспективи розвитку дрібних та середніх фермерських господарств;
●наявність комп’ютера, який може використовуватися регулярно задля реєстрації в реєстрі, що приєднаний до мережі Інтернет*
ОТГ, які візьмуть участь у пілоті, матимуть такі переваги:
●отримання відомостей про кількість, тип, площу в обробітку та інші характеристики сільськогосподарських виробників на території ОТГ;
●інформування ОТГ та аграріїв на їх території про програми державної підтримки;
●регулярні звіти протягом пілотного періоду щодо стану земельних відносин на території ОТГ;
●отримання консультаційної допомоги щодо виправлення помилок у відомостях про земельні ділянки у користуванні аграріїв.
Роль ОТГ у рамках пілоту:
●поширювати інформацію про ДАР серед аграріїв та залучати їх до реєстрації;
●надавати консультації щодо функціонування ДАР та процесу реєстрації;
●допомагати здійснювати реєстрацію та перед-реєстраційні дії для аграріїв;
●надавати проекту зворотній зв’язок щодо впровадження пілоту у вигляді пропозицій, рекомендацій, звітів, побажань аграріїв, тощо.
ОТГ, охочі взяти участь у пілоті, можуть подати відповідну заяву перейшовши за посиланням на форму.
Заяви приймаються до 29 квітня (включно).
Більше інформації про ДАР можна знайти на сайті Мінекономрозвитку.