НОВИНИ

Стало відомо, у які культури вигідно інвестувати в Україні

10.08.2021 18:04
1-min-3


Прихильників здорового харчування стає все більше. Які корисні культури найбільш рентабельні?Через прагнення до більш здорового способу життя та з етичних міркувань десятки мільйонів людей сьогодні свідомо обирають вегетаріанство на постійній основі. Відтак популярності почали набирати культури, які завдяки величезному спектру вітамінів та амінокислот є незамінними для нашого раціону. Про це повідомляє НВ Бізнес, пише agronews.ua.

Це підтверджує зростальний попит серед ресторанів на зелень, ріпак та особливо сою. У магазинах також широко представлений вибір «зелених продуктів» на будь-який смак. Прихильників правильного харчування стає все більше. Тому презентуємо 7 культур, які вже незабаром стануть особливо рентабельними.

Шафран

У чому профіт❓ Шафрановий крокус — не лише гарна квітка, а й поки що екзотична для України культура. Це досить невибаглива рослина, що добре переносить зиму. Їй не страшні хвороби, а відповідно, не потрібні засоби захисту. Тичинки квіток шафрану — це цінна спеція, яку акуратно збирають вручну. Один грам спеції в середньому дорівнює 150 квіткам. Тому середній обсяг врожаю визначається у грамах, і для зберігання замість складського приміщення буде цілком достатньо підвіконня. Наразі гуртова ціна на ринку коливається від 1 600 до 2 500 євро за кілограм.

Соя

У чому профіт ❓  Соя потроху здобуває популярність серед інших культур в Україні. До її складу входить 35% рослинного білка, який організм людини засвоює на 90%, і практично за складом поживних речових повністю замінює м’ясо в раціоні. Соя — досить рентабельна культура. На початку 2021 року ціна на неї помітно зросла на міжнародному ринку — наразі вона стартує від 18 тис. грн за тонну.

Ріпак

У чому профіт ❓  Ріпак — олійна культура стратегічного значення. Майже 85% валового виробництва ріпаку Україна щороку продає до ЄС, Індії та Китаю. Тільки країни ЄС закупили в України 2,3 млн тонн ріпаку. Тож вирощування та перероблення ріпаку залишається перспективним напрямком агробізнесу. За останніми розрахунками агровиробників, рентабельність вирощування озимого ріпаку може сягати 83%.

Часник

У чому профіт ❓  У період пандемії спостерігався підвищений попит на часник у всьому світі. Вірний захисник від вірусних респіраторних захворювань був популярним в Україні ще задовго до того, як став мейнстримом. Часник українського виробництва потроху починає виходити й за межі українського ринку. Нашою продукцією цікавляться в країнах ЄС та Перської затоки. Поступово українські виробники змогли збільшити врожайність часнику до 10 т/га.

Базилік

У чому профіт ❓  Жоден вишуканий напій, салат, суп або страва з м’яса не обходиться без базиліку. Прянощі мають високу додану вартість. Закуповують базилік для виробництва харчових продуктів. Ним цікавляться покупці у магазинах та на фермерських ринках. Базилік не потребує багато місця для вирощування. Продуктивним стає одразу після укорінення. Збір урожаю вручну відлякує потенційних інвесторів, проте вартість рослини на ринку повністю компенсує усі турботи, пов’язані з виробництвом.

Сьогодні ціна сушеного листя базиліку — $3,8−5,3 за кг. Рослина дає два врожаї за сезон. Продукція має попит на роздрібному ринку, у кафе і ресторанах, на консервних заводах тощо.

Рукола

У чому профіт ❓  Ця рослина — зірка італійської та французької кухні, обов’язковий інгредієнт страв в елітних ресторанах. Рукола дарує пікантний смак салатам і гарнірам. Експортний потенціал світового ринку руколи оцінюють в $1,6 млрд. Попит на руколу високий у всьому світі – від США, Китаю до Нідерландів та Польщі. При цьому культура є достатньо високоврожайною та швидкорослою, не потребує багато місця та великих працезатрат.

Спаржа

У чому профіт ❓  Поціновувачі правильного харчування вживають спаржу з овочами для підтримання системи травлення. Спаржа стає популярною стравою в ресторанах, як самостійний продукт та навіть напівфабрикат. В Україні площі під спаржею не перевищують 100−120 га. В цей час ЄС вже усвідомила попит на рослину, і спаржею засаджено понад 60 тис. га. Поки що ринок спаржі в нашій країні тільки набирає популярності, проте вже має високий потенціал. Мексика та Перу — найбільші експортери спаржі у світі – отримують прибуток на рівні $410−460 млн щороку.

Українські агровиробники поступово розширюють спектр своїх інтересів для інвестицій. Вибір нової культури — це завжди виклик. Саме тому потрібно максимально врахувати всі фактори, які вбережуть урожай, час та кошти. Проаналізуйте вартість, урожайність і час окупності культури. Якщо після віднімання витрат на оплату роботи, добрив, засобів захисту рослин, якісного насіння та додаткового устаткування цифри привабливі, то чому б не спробувати? Прибутковість значною мірою залежить від кліматичних умов та дотримання технології вирощування культури. Тож детально досліджуйте смаки споживачів та вигідно інвестуйте у трендові культури.

Нагадаємо, що оприлюднено ціни на новий врожай картоплі в Україні.



Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: