НОВИНИ

Стало відомо, як зросла частка великих мереж у торговельній сфері Україні

05.06.2020 11:02
dsc_5028.jpg.pagespeed.ce.VSvFWr4q83

Вітчизняний ринок роздрібної торгівлі за період з 2007 року став більш концентрованим, в результаті чого поступово збільшувалась питома вага операторів найбільших роздрібних мереж. Про це повідомляють фахівці Херсонського державного аграрного університету, пише agronews.ua.

Організована торгівля, зокрема, мережева торгівля, займає близько 55–60% ринку роздрібної торгівлі України, ринки – 40–45%.

Слід зазначити, що ритейл (ритейлінговий бізнес) – завершальна форма продажу товарів кінцевому споживачу в невеликих обсягах через магазини, павільйони та інші пункти мережі роздрібної торгівлі, аналог роздрібної торгівлі. У більш широкому сенсі, ритейл слід розглядати не тільки як будьяку торгову точку, а як принцип організації торгівлі. Під таке визначання ритейлу підпадає люба робота з покупцем, який може вільно вибрати та купити товар.

Мережевий ритейл – це мережа одноформатних (рідше різноформатних) магазинів, які об’єднані одним власником, єдиною системою логістики, закупівлі, єдиною товарною політикою. Все це дозволяє ще більше знизити сукупні витрати, а через це – запропонувати покупцю ціни на продукцію значно нижчі, ніж у немережевих торговельних точках.

Низькою ціною і постійною наявністю основного асортименту, доступністю та великою кількістю торговельних точок мережевий ритейл приваблює велику кількість покупців та отримує високі прибутки за рахунок обороту. Основний дохід ритейлеру приносить торгова націнка на тоаври.

Однак це не єдине джерело доходів ритейлера. Наприклад, існують додаткові послуги, які оплачуються постачальниками продукції – можливість виставити товар на окремі «полки», оплата послуг торгового маркетингу, промоушен-акції, реклама, здача в оренду (продаж) торговельних площ для непрофільних товарів тощо.

Серед іноземних продовольчих мережевих підприємств на ринку представлені “Metro Cash&Carry” (Нiмеччина), “Billa” (Австрiя), “Auchan” (Франція), “Novus” тощо. Серед національних прoдoвoльчих рoздрiбних мереж мoжна видiлити «Фoззi ГРУП» (мережi «Сiльпo», «Фoра», “FOZZY Cash&Carry”); «АТБ-маркет», «Фуршет»; «Велика кишеня» (супермаркети «Велика кишеня», «Прoстo маркет»); «Екo-Маркет» тoщo.

Займаючи переважну частку ринку продажів агропродукції, тим не менш, великі мережеві торговельні заклади мало, а інколи й взагалі недоступні для фермерів та невеликих агровиробників. Ця обставина значно ускладнює розвиток вітчизняного фермерства та у майбутньому може сприяти витісненню цього виду організації агровиробництва з ринку промисловими агровиробниками.

Нагадаємо, названо причини зменшення пропозиції української картоплі у супермаркетах.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: