ВАЖЛИВО

Стало відомо, чому в Україні імпорт свинини у травні зріс утричі

10.06.2020 17:35
https://agronews.ua

Неприбуткове свинарство, або чому імпорт свинини у травні зріс утричі. Про це розповів генеральний директор Центру підвищення ефективності в тваринництві, виконавчий директор Асоціації “М’ясної галузі” Микола Бабенко.

На цьому тижні ЗМІ написали про збільшення імпорту свинини у травні 2020 року втричі у порівнянні з травнем 2019 року чи місяцем раніше. За один місяць Україна ввезла практично стільки ж свинини, скільки за період з січня по квітень.

Нагадаємо, Аналітичний відділ Асоціації «М’ясної галузі» оприлюднив прогноз закупівельних цін свиней живою вагою на 8 – 14 червня 2020.

Асоціація “Свинарі України” пояснила збільшення імпорту ситуативно меншими цінами на свинину в забійній вазі в ЄС – 1,6 євро/кг та інших країнах порівняно із цінами травня 2019 р. Насправді, ціни на свинину в ЄС у травні 2019 року були практично на тому ж рівні. В Бразилії, США і Канаді як поточні, так і минулорічні ціни на свинину знаходяться на рівні 1,0-1,3 євро/кг.

Оцінимо конкурентоздатність європейської свинини на українському ринку, а відтак і української на європейському. При ціні в ЄС на напівтуші свиней 1,6 євро/кг, собівартість імпортованої свинини в Україні складає 58 грн/кг з ПДВ. За ціни в Україні на живих свиней 45 грн собівартість напівтуш для співставності складає 68 грн/кг, тобто вища за імпортну на 10 грн/кг. Щоб урівняти за ціною напівтуші свиней, вирощених в ЄС та в Україні, ціна на живих свиней в Україні має бути не більше 38 грн/кг з ПДВ.

“Асоціація «М’ясної галузі» вкотре звертає увагу виробників, переробників і споживачів на головну причину збільшення імпорту свинини – перевитрати у 8 млрд грн в українському свинарстві, які обумовлюють неконкурентну собівартість у 40 грн/кг та настільки високу роздрібну ціну, що українська свинина перетворилась для споживача на делікатесний продукт.”, – коментує Бабенко.

Природно, що переробні підприємства прагнуть забезпечити повний асортимент м’ясної продукції та не допустити подальшого падіння споживання свинини українцями. Нагадуємо, що середньодушове споживання свинини за 6 років впало до 15 кг в рік, тоді як у наших найближчих сусідів воно значно вище, наприклад, у Польщі – 41 кг, в Білорусі – 38 кг, в Росії – 30 кг.

Читайте також: Чи бути СВИНОапокаліпсису–2: чому галузева асоціація поразки подає за перемоги.

В Україні через системні помилки в свинарстві неефективну, а через те дорогу свинину витісняє ефективна та доступна курятина, виробництво якої збільшується на 10% щороку, як і її споживання. Поголів’я свиней щороку зменшується на 5%, б’ючи щоразу черговий антирекорд, падає споживання свинини.

3,3 млн голів свиней у промисловому свинарстві 24 областей України – менше ніж в інших країнах чи територіях за розмірами як одна область України. Наприклад, Харківська область поруч з Бєлгородською, де 4 млн свиней, в Данії (півтори Харківські області) – 12 млн голів, Бельгія – менша за Харківську область – 6,2 млн свиней.

За 6 років 2190 свинокомплексів припинили існування через штучні перепони ефективному веденню бізнесу в свинарстві та стратегії монополізації вирощування під прикриттям галузевих об’єднань.

“Замість вирішення проблем свинарям пропонується одне – підняття цін на живих свиней, що лише поглиблює кризу у свинарстві. Постійно піднімати ціни на свиней, не зменшуючи собівартість – те саме, що знімати біль без лікування”,- вважає виконавчий директор Асоціації “М’ясної галузі”.

Асоціація «М’ясної галузі» у партнерстві з Центром підвищення ефективності в тваринництві, розуміючи значення збереження та розвитку українського свинарства для м’ясної індустрії та ринку продовольства в цілому, сприяє впровадженню на підприємствах свинарства надійних технологій для зниження собівартості вирощування свиней до 25 грн на сухих кормах та до 15 грн на рідкій годівлі.

Ціновий програш на власному ринку свинарству Європейського Союзу та Канади має бути подоланий якомога скоріше.

Нагадаємо, переробники закликають свинарів підписати Меморандум про партнерство і ціноутворення. Ініціатори Меморандуму вважають, що в часи катастрофічного падіння купівельної спроможності у вітчизняного споживача, учасники ринку не мають керуватись автономною та ситуативною мотивацією. 


Перегляди: 24
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: