НОВИНИ

Скасування планів навантаження на залізниці зменшить доходи українських аграріїв

17.11.2022 13:17
уз

Механізм обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею в напрямку західних переходів необхідно відновити. Про це йдеться у зверненні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» до голови правління АТ «Укрзалізниця», пише  agronews.ua.

Як зазначається, 11 листопада 2022 р. було повідомлено про рішення АТ «Укрзалізниця» тимчасово призупинити обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею.

«До липня 2022 р. плани з навантаження  вагонів у напрямку західних залізничних переходів не обмежувалися пропускною здатністю цих переходів. Відповідно відправники вантажили в усі наявні вагони без обмежень, щоб стати в фізичну чергу на ці переходи. В результаті з березня до червня 2022 р. було накопичено понад 42 тис. вагонів у чергах в напрямку західних переходів. Вантажі місяцями простоювали на станціях, виник дефіцит порожніх вагонів через сформований «склад на колесах», ускладнилася робота залізниці на переходах через забиті сортувальні станції і колії, швидкість та ефективність перевезень знизилася, а вартість використання вагонів і відповідно перевезень зросла в рази», — нагадують в УКАБ.

З липня 2022 р. АТ «Укрзалізниця» випрацювала механізм узгодження з іноперевізниками заявок-планів на місяць та алгоритм обмеження планів із навантаження на місяць відповідно до фактичної спроможності з перевезення за місяць та раніше сформованої черги. Завдяки цьому на 10 жовтня 2022 р. вдалося зменшити чергу в напрямку західних переходів до 14,6 тис. вагонів, підвищити ефективність і швидкість перевезень та знизити вартість користування вагонами до більш прийнятного рівня.

За даними УКАБ, станом на 9 листопада 2022 р. наявність навантажених вагонів у напрямку західних переходів складала 18,2 тис. вагонів, що становить розрахункову орієнтовну середню чергу в 11 діб відносно до фактичної середньодобової здачі. Тобто сформована черга є достатньою для підтримання високих показників здачі по переходах у листопаді, по деяких переходах черга складає понад 20 діб.

«Відсутність обмеження на навантаження вантажів у вагони в напрямку західних переходів спричинить суттєве зростання черг (особливо на переходах, які наразі і так завантажені), знизить швидкість та ефективність перевезень, викличе повторний штучний дефіцит  порожніх вагонів та спричинить зростання вартості користування вагонами. Фактично може відбутися повторення складної ситуації травня-червня 2022 р. на залізничній мережі з надмірним накопиченням черг та відповідними негативними наслідками», — наголошується у зверненні.

Такий підхід знову збільшить вартість перевезення і суттєво знизить дохід, який отримають сільгоспвиробники. Поглиблення збитковості та зменшення доходів виробників зерна суттєво зменшить їхню спроможність до посіву під урожай 2023 р. та очікуваний валовий збір зерна, а отже, зменшить обсяги перевезень його залізницею наступного року, вважають в УКАБ.

Читайте також: Міравіс® Ейс — потужна формула, новий рівень захисту колосу


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: