НОВИНИ

Ринок спаржі в Україні знаходиться на межі цінового шоку

04.06.2021 07:00
delikatesna_sparzha_na_vashii_griadtsi-1254-1

Ринок спаржі України на межі неминучого цінового шоку, який навчить виробників експортувати. Про це розповів економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак. Повідомляє EastFruit, пише agronews.ua.

На тлі даних глобальних тенденцій, в Україні, на думку Андрія Ярмака, ринок знаходиться на межі цінового шоку. Це пояснюється тим, що дуже багато підприємців починають інвестувати у вирощування спаржі. Відповідно, збільшення пропозиції спаржі неминуче призведе до зниження цін на неї.

«У момент надлишку спаржі на ринку ми повинні будемо шукати відповідь на питання: а що з нею робити далі? І виробники в Україні будуть змушені зайнятися експортом. А це означає, що ціни повинні бути нижче, ніж в ЄС, щоб українська спаржа мала шанс експортуватися в цьому напрямку. Однак однією низької ціни буде недостатньо, більш низька ціна буде потрібна на тлі аналогічної якості, а це вимагає значних інвестицій, тому що більшості наших виробників до рівня якості європейської спаржі поки що досить далеко. Необхідно буде покращувати і технології вирощування, і починати інвестувати в доробку спаржі і її правильну упаковку, логістику і маркетинг. А крім грошей для цього будуть потрібно ще й знання і досвід »- вважає Андрій Ярмак.

Боятися зниження цін на спаржу не варто тим, хто прийшов в цей бізнес надовго, каже Андрій Ярмак. Адже такий ціновий шок дозволяє очистити ринок від неефективних гравців, які не мають стратегії, відповідних обсягів і якості продукції, які не інвестували в маркетинг продукції.

Також економіст ФАО зазначає, що внаслідок зниження цін, дрібні виробники, які можуть самостійно продати весь обсяг через соцмережі безпосередньо споживачам, постраждають менше, ніж середні, тому що отримають роздрібну ціну, яка завжди буде покривати витрати на виробництво. Середнім же гравцям для запуску експорту недостатньо низьку ціну – потрібно інвестувати значні кошти в доопрацювання, упаковку, маркетинг, а також в зміна ментальності, тобто їм доведеться навчитися кооперуватися. А це складний і тривалий процес. «Звичайно, цей шок не обов’язково відбудеться вже завтра, але краще до нього заздалегідь підготуватися відповідним чином», – резюмує Андрій Ярмак.

Нагадаємо, що виробники винайшли новий сорт яблук.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: