ВАЖЛИВО

Перше за час війни судно з зерном вийде з Одеси наступного тижня

09.07.2022 10:07
ya-15310-31243-31279

Перший тестовий корабель з українським зерном вийде з порту Одеси наступного тижня — 14 липня. Про це розповів у ефірі національного телемарафону народний депутат Анатолій Урбанський, повідомляє УНІАН, пише agronews.ua.

«Кожного дня я зустрічаюся з трейдерськими компаніями, які дуже чекають на відкриття «великої Одеси», що значно покращить логістичні ланцюги для експорту нашого зерна. Що стосується перемовин, які зараз проходять на державному рівні між Україною і Туреччиною, — я чув, що наступного тижня, приблизно 14 липня, з порту Одеси зможе вийти один тестовий пароплав. І далі будемо дивитись, як це відбудеться. Ми всі маємо надію, що все пройде успішно, й тоді з кожним днем пароплавів буде виходити все більше і більше», — зазначив парламентар. 

Крім того, як додав народний депутат, є ймовірність створення військового конвою, який супроводжуватиме зерновози до портів Туреччини.

«Скоріше за все, росія погодиться на такий конвой, якщо він буде виключно з боку Туреччини, з якою у неї дружні стосунки. Разом із тим серед трейдерів ходять чутки, що Туреччина хоче брати 20% від світової ціни на той товар, який буде знаходитись на наших торговельних судах. Конвой буде супроводжувати кораблі до турецьких портів, де зерно буде розвантажуватись і вже далі прямувати до інших країн. Тобто це додаткова вартість. Наскільки я знаю, на це навряд чи погодяться українські власники зерна», — зазначив Анатолій Урбанський.

За даними експертів Barva Invest, поки що незрозуміло, стосується ця інформація лише виводу з портів тих суден, які стоять там з лютого, чи повноцінного відкриття портів. У разі відновлення судоходства значні проблеми можуть виникнути із страхуванням суден — міжнародні компанії можуть відмовитись страхувати судна, що прямують до портів країни, що воює. В теорії розв’язувати цю проблему можуть допомогти міжнародні інституції, зокрема ООН, але про це поки що жодних деталей немає.

«Якщо ж страхуванням займатимуться приватні компанії, відповідно можемо очікувати, що вартість поставки судна буде значно вищою, ніж зазвичай (премія за ризики). Відповідно це зрізатиме частину ціни, яку побачить фермер. Крім того, будь-яка провокація з боку росії та удар по портовій інфраструктурі може різко збільшувати ці премії чи призводити до збоїв у поставках, що знову ж буде закладатись у ціну», — пояснили спеціалісти. 

У Barva Invest підкреслили, що за оптимістичного розвитку сценарію (якщо експорт морем дійсно відновиться), це має призвести до зниження цін на світовій арені, але в Україні є всі причини до її росту. Річ у тому, що той колапс, який спостерігається на суходільному кордоні, віднімає у фермера надзвичайно велику частку від ціни. Тож у портах попри всі «але» ціна може виявитись відчутно кращою.

Читайте також: Озимий ріпак: що обрати сорт чи гібрид


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: