Оприлюднені результати масштабного моніторингу масла солодковершкового, який проводився в рамках медійного проєкту «СТОП Фальсифікат». Повідомляє прес служба Держпродспоживслужби .
У рамках проєкту були відібрані зразки масла солодковершкового у торгових мережах у чотирьох регіонах України: Сумах, Черкасах, Новій Одесі (Миколаївська область) та в Калуші (Івано-Франківська область).
Усього було відібрано 77 зразків масла (231 пачка). Із загальної кількості по 77 пачок масла було відправлено до двох лабораторій на дослідження (Центральної випробувальної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Київській області та Державного підприємства «Укрметртестстандарт»). Ще 77 залишились у експертів, як контрольний/арбітражний зразок.
Відповідно до етикетки, відібрані зразки масла були представлені 30-ма виробниками (28 – українських, 2 – німецьких).
За результатами лабораторних досліджень встановлено, що 16 відібраних зразків масла – фальсифікат (Суми – 3 зразки; м. Нова Одеса – 2; Черкаси – 3; м. Калуш – 8). Загальна кількість виробників, назви яких зазначалося на маркуванні фальсифікованого масла – 7, з яких 3 виробники реалізували свою продукцію в одному регіоні, ще 2 реалізують фальсифіковану продукцію у більше, ніж в одному регіоні.
Основні порушники відображені у таблиці:
Матеріали будуть передані до Держпродспоживслужби України та Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України та максимально висвітлені у ЗМІ для вжиття заходів.
Перелік усіх відібраних зразків у рамках моніторингу
Перелік відібраних зразків у рамках моніторингу, у яких виявлені невідповідності
Перелік зразків, які були закодовані комісією у Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.
Зразки відбиралися за принципом сусідства на поличці однієї дати виготовлення, однієї жирності (у кількості із розрахунку 2 одиниці продукції одного виробника для проведення дослідження у двох лабораторіях та одна – на контрольне зберігання на випадок арбітражного дослідження).
Всі зразки були відібрані у місцях офіційної реалізації, про що свідчить наявність чеку. Магазини обиралися випадково – за порадою споживачів під час опитування на вулиці.
Усі дії учасників, умови, місце події, супровідна документація були максимально прозорими та відкритими, оскільки все фіксувалося на відео і безперервно транслювалося в онлайн режимі.
Зразки відібраної продукції доставляються до двох незалежних акредитованих випробувальних лабораторій для проведення досліджень. Кожен зразок продукції був знеособлений та закодований комісією.