Основна маса населення України (69% опитаних) перебуває на карантині без попередньо зроблених запасів продуктів і товарів першої необхідності. А вартість добового продуктового кошику для середньостатистичної української сім’ї з 4 осіб виросла за тиждень на 40 грн. Про це пише agronews.ua.
Сьогодні багато українців опинились у складному фінансовому становищі: 41% населення не має ніяких заощаджень, і більшості з них наявних заощаджень (31%) вистачить не довше, ніж на місяць життя.
Водночас, за оцінками респондентів, один день харчування обходиться сьогодні для середньостатистичної української сім’ї в 294 гривні (тиждень тому — в 255 гривень), а місяць — у 9235 гривень (тиждень тому — у 8826 гривень), повідомляє businessua.
Продукти харчування українці купують не лише у супермаркетах, які продовжують працювати під час карантину. Також з’явилися канали продажу, яких до карантину не існувало.
Наприклад, супермаркети пропонують безкоштовну доставку наборів продуктів харчування на день, кілька днів і навіть тиждень. Таку ж послугу надають служби доставки у великих містах.
Почали займатися доставкою продуктів харчування служби таксі. Замовити таксі-доставку можуть не лише мешканці великих міст, але і жителі райцентрів, і навіть селищ. Як правило, доставляють продукти, сукупною вартістю від 500 грн.
Виросли обсяги продажів продуктів он-лайн. Наприклад, карантин і необхідність готувати вдома спровокували бум продажів побутової техніки. Наприклад, за даними allretail.ua (один з популярних онлайн ресурсів про роздрібну торгівлю в Україні та країнах СНД), продажі хлібопічок зросли у 20 разів, у порівнянні з докарантинним періодом. Продажі побутових товарів – у 8 разів.
Генеральний директор сервісу доставки продуктів Zakaz.ua Андрій Курський говорить, що після оголошення карантину кількість замовлень зросла на 80%.
«Середній чек тепер більше на 15%, порівняно з лютим, і становить 1 866 грн. В минулому році, навпаки, березневий чек був менший на 4%, ніж у лютому», — додає він.
В Zakaz.ua підтверждують, що в топах замовлень – крупи, мука, олія, молочна та м’ясна продукція, овочі, антисептики, той таки туалетний папір та паперові рушники. Щохвилини до системи надходить одне замовлення.
Наскільки виросла он-лайн торгівля в цілому по Україні можна буде сказати лише у наступному місяці, коли вийде повна статистика за квітень. Але вже сьогодні зрозуміло, що он-лайн комерція в Україні, навіть після закінчення карантину, зросте у рази.
Нагадаємо, в Україні знову заборонили роботу ринків у період карантину.