НОВИНИ

Названо бізнес, який цьогоріч приніс лише збитки

17.09.2021 08:36
photo_sizeds

Вересень продовжує бити антирекорди для українських виробників баштанних – ціни на кавун, як і місяцем раніше, залишаються на одному з найнижчих рівнів серед інших країн. Про це повідомляє east-fruit, пише agronews.ua.

І хоча кінець минулого тижня продемонстрував незначний підвищувальний ціновий тренд на український кавун – його середня оптова ціна виросла з 0,8 грн / кг ($ 0,030) на початку попереднього тижня до 1,0 грн / кг ($ 0,038) – все ж даний ціновий діапазон вдвічі менше вартості продукції на аналогічний період 2019 і 2020 років.

Нинішня ситуація на ринку українського кавуна характеризується найбільш мінімальними цінами за останні чотири сезони на тлі досить великого врожаю культури навіть попри складні погодні умови весни – початку літа, які склалися в основному регіоні-виробнику – Херсонської області.

При цьому місцеві фермери відзначають, що на сьогоднішній день не можуть реалізувати свою продукцію в опті навіть за ціною 0,3-0,5 грн / кг ($ 0,011-0,019) – вартості вдвічі нижче собівартості виробництва кавунів.

Так, виробник з Херсонської області Микола Моїсеєнко зазначає, що в поточному році інвестував в поле баштанних близько 300 тис.грн ($ 11275). При цьому на сьогодні виручка від продажу кавунів сорту «Талісман» склала лише 100 тис. Грн ($ 3758).

«З 6 га, засіяних нами навесні, зараз вдалося реалізувати продукцію лише з площі 3,5 га, навіть незважаючи на те, що сезон баштанних в Україні через холодну весну-початок літа змістився приблизно на 3 тижні. Іншу частину врожаю ми готові віддати з поля безкоштовно, але тих, хто самостійно вивезе продукцію поки не знайшлося », – відзначає виробник, додаючи, що швидше за все йому доведеться в ході осінньої обробки задискувати (зробити оранку) поля разом частиною врожаю, що на ньому залишилася.

Микола Моїсеєнко також додає, що зараз кавуни вже починають перестигати, а продавців на місцевих оптових ринках набагато більше, ніж покупців.

Відзначимо, що за даними гравців ринку, великі фермерські господарства реалізували свій урожай, як правило, в повному обсязі, так як мали заздалегідь укладені контракти на поставки в торговельні мережі.

«Виходячи з цієї ситуації, малим і середнім виробникам кавунів в Україні варто наслідувати приклад великих фермерських господарств, а саме: кооперуватися для створення товарних партій і шукати покупця своєї продукції ще на етапі посадки баштану», – зазначає консультант Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО ) Катерина Звєрєва.

Консультант ФАО також додає, що для того, щоб знайти покупців на свій товар, виробникам кавунів варто заздалегідь вивчати ринок і прикладати маркетингові зусилля, щоб знайти покупців. «Адже виростити те, на що є довгостроковий запит – це правильна стратегія для виробника плодоовочевої продукції. В іншому випадку, невеликі і середні виробники залишаються в невиграшному становищі з об’ємом товару, який не можуть реалізувати », – зазначає Катерина Звєрєва.

За словами Катерини Звєрєвої, виробник плодоовочевої продукції, зокрема, кавунів дає заробіток великій кількості людей – постачальникам насіння, технологій, ЗЗР, своїм працівникам в полях, переробникам, ритейлу і трейдерам.

«Але фактично без системного маркетингу і надійних каналів продажів він виявляється заручником ситуації – коли потрібно розраховуватися з працівниками, постачальниками сервісів, а продажів немає або ціна, пропонована ринком, не покриває витрат фермера на виробництво продукту», – резюмує консультант ФАО.

Нагадаємо, що Збитки від крадіжок зерна на залізниці зросли у 4,5 рази.



Перегляди: 0
Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: